vineri

19 august, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 august, 2020

Începând de anul viitor, ar urma să se scurteze termenele de depunere a contestațiilor la licitațiile pentru proiectele de infrastrucură și să fie înăsprite condițiile de depunere, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Două dintre măsurile de creştere a capacităţii administrative a statului pentru a accelera proiectele de infrastructură cu folosirea fondurilor europene, vizează contestaţiile:

  • instanţele specializate, cu secţii specializate pentru judecarea contestaţiilor, astfel încât să nu fie aglomerată o secţie comercială şi să dureze ani de zile procesul.
  • reducerea termenele până la care se pot depune contestaţiile, potrivit declarațiilor minixtrului Transporturilor de la B1TV, citate de Agerpres.

Totodată dintre condiţiile mai aspre de depunere a contestaţiilor, Lucia Bode a remarcat-o pe cea care ar obliga pe contestatar să plătească o „cauţiune”, care, „indiferent dacă va câştiga sau va pierde” acel proces, să rămână la bugetul de stat.

Promisiunea de 2% din PIB


Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a mai promis că, începând de anul viitor, prin Legea bugetului, să fie alocat pentru transporturi un procent de 2% din PIB.

„Sunt câteva măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului pe care dacă nu le luăm degeaba avem finanţarea şi avem un plan foarte bine pus la punct. Noi suntem hotărâţi să luăm aceste măsuri, alături de alte măsuri importante, astfel încât, de anul viitor, să avem 2% din PIB pentru transporturi alocat prin legea bugetului, să avem fonduri europene atrase, azi avem aproximativ 40% din cei 6,1 miliarde de euro absorbţie pe componenta de infrastructură, foarte puţin, să utilizăm la maxim fondurile din Planul naţional de recuperare şi rezilienţă, cei 33 miliarde de euro”, a spus Lucian Bode.

Calculele de la Transporturi urcă la 73 de miliarde de euro novoia de investiții în următorii 10 ani, „pe toate modurile de transport”, iar ce este peste banii de la buget și fondurile europene vor fi împrumutați, „pentru că România îşi permite şi trebuie să îşi permită să se împrumute pentru a-şi dezvolta infrastructura”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Potrivit planurilor de relansare propuse de Guvern, în următorii 10 ani ar urma să fie finalizaţi peste 3.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres.


„Dar, degeaba avem un angajament ferm în ceea ce priveşte finanţarea: fonduri europene, 2% din PIB alocare în fiecare an pentru transporturi, dacă nu vom lua măsuri de creştere a capacităţii administrative a statului pentru a implementa aceste proiecte, cu siguranţă şi dacă avem 4 miliarde, 5 miliarde de euro în fiecare an, nu putem să-i cheltuim”, a recumnoscut ministrul Transporturilor.

Articole recomandate:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Scumpirea energiei electrice a fost amplificată de mecanismul formării prețurilor adoptat în UE („pay as clear”), care promovează alinierea prețurilor angro la cel mai mare cerut pe piață.

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: