DOCUMENT / Marile companii de stat profitabile nu pot compensa pierderile de miliarde ale celorlalte peste 800 – analiză Consiliul Fiscal

Companiile cu capital majoritar de stat au înregistrat pierderi nete cumulate de 1,8 miliarde de lei în 2019, în ciuda profitului net de 3,7 miliarde… Mai mult›
09.02.2021
Prăbușire dramatică a productivității muncii în agricultura românească

Productivitatea muncii în agricultura românească s-a prăbușit în 2020, potrivit datelor publicate de Eurostat. Evoluția consemnată față de anul precedent a fost de -47,2%, la… Mai mult›
09.02.2021
Acoperirea importurilor cu exporturi coboară mult sub cea din anul de criză 2010: Deficitul comercial pe 2020 a urcat la 8,5% din PIB

Deficitul comercial a urcat în luna decembrie 2020 la 1.952,4 milioane euro, cu peste 10% în plus față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult›
09.02.2021
Temelia Bugetului și a PNRR: 50% din actualii lucrători vor avea nevoie de noi calificări până în 2025

Aproximativ 50% din lucrătorii angajați în prezent vor avea nevoie de noi calificări până în 2025 pentru a răspunde nevoilor generate de criza Covid-19 pe… Mai mult›
08.02.2021
Ministrul Nicolăescu: Disponibilizările din MS vor aduce economii de 50 de milioane de euro pe an
de Sorin Negoiţă 16.3.2013
Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, a declarat, sâmbătă, că proiectul de reorganizare a sistemului are ca obiective accentuarea descentralizării şi controlul costurilor, ca parte a reformei în interesul cetăţeanului, economiile fiind estimate, pentru 2013, la 50 de milioane de euro.
Potrivit Mediafax, Nicolăescu a spus că este “preferabilă o reformă din mers, decât o nouă legislaţie, care să întârzie cu câţiva ani” schimbările necesare, precizând că măsurile propuse de Ministerul Sănătăţii (MS) sunt agreate şi susţinute de Fondul Monetar Internaţional.
“Puteţi să-i spuneti reorganizare, dacă desfiinţare nu place auzului”, a spus el, referindu-se la reorganizarea direcţiilor de sănătate publică şi a caselor de asigurări de sănătate judeţene.
În privinţa destinaţiei banilor ce ar fi economisiţi astfel, ministrul a precizat că aceştia vor rămâne în sistem, urmând să fie alocaţi programelor naţionale de sănătate, cu prioritate celui de oncologie.
Nicolăescu a estimat fondurile economisite la 50 de milioane pe euro, raportat la 2013. Din aceşti bani, 20 de milioane ar veni din reorganizarea MS şi a direcţiilor de sănătate publică, iar 30 de milioane, din cea a caselor de asigurări de sănătate judeţene, proiectul de act normativ legat de acestea urmând să fie lansat în dezbatere publică săptămâna viitoare.
El a precizt că vor fi reduse 3000-4000 de posturi “din birocraţie”, însă, în urma unei evaluări pe competenţe, ocupanţii acestora vor fi redistribuiţi astfel încât numărul celor fără loc de muncă să fie cât mai mic.
Potrivit lui Nicolăescu, o parte a personalului ar urma să fie încadrat, astfel, în structurile nou înfiinţate din subordinea ministerului, la consiliile judeţene, în spitale sau în cabinete.
Ministrul a spus că nu poate fi precizat, în acest moment, numărul celor care vor rămâne fără loc de muncă, însă se va încerca, potrivit competenţelor fiecăruia, ca acesta să fie cât mai mic.
16.3.2013, 11:52 pm
Daca ministrul “contabil” va fi dublat si de un tehnocrat pe masura, totul va fi bine si frumos.
Din pacate, nu prea stie stinga, ce face dreapta,incit economiile imbietoare se pot transforma in cosmar functional. De multe ori, lipsa reformei, organizarii si a controlului sistemic in domeniul farmaciilor a condus la catastrofele bine cunoscute pentru bolnavi. O “reorganizare” pripita, sub iluzia unei economii, poate da peste cap intreg sistemul, pe lungi perioade – mai ales ca totul merge – ca relatie medic-pacient- farmacie – informatizt si prin Internet.
Probabil ca economia este necesara si posibila, dar lucrurile trebuie luate treptat , bine planificate incit reorganizarea sa aiba pasii calculati, pentru a nu se produce un colaps functional, general.
Daca exista probleme de economie, ele pot fi analizate si realizate doar la nivelul administrativ si de reprezentare a CAS judetene, fiindca la cel tehnic-operational – disparitia caselor judetene – nu poate insemna si a operatorilor din teritoriu.Probabil ca avintul acesta “politic” de economisire se va dovedi in final, un “fis” financiar si organizatoric, cu schimbari minore,esecul sau fiind greu de asumat de PNL.