Ministerul Educației se pregătește să modifice formarea cadrelor din învățământul preuniversitar, după ce rezultatele din ultimii ani au arătat precaritatea pregătirii acestora.
Coaliţia pentru Educaţie a demarat o audiere publică la care participă specialişti în ştiinţele educaţiei, pentru a întocmi un raport naţional privind situația actuală și variantele pentru optimizarea sistemului de formare a cadrelor didactice din preuniversitar, cele de care depinde, până laa urmă calitatea întrugului învățământ din România.
„Deşi avem un modul de pregătire psihopedagogică în momentul acesta, pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este precară.
Toţi spunem că vom avea în viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu şcolile din România dacă nu insistăm asupra unei pregătiri adecvate şi pentru o formare adecvată pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltării şi a progresului şi a obţinerii unei şcoli de calitate în România”, a declarat Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei, citat de Mediafax.
În urma raportului la care lucrează Coaliția se va decide dacă este mai potrivit un masterat didactic sau pregătirea profesorilor se va face tot printr-un modul psihopedagogic, dar cu o durată mai mare decât cea actuală.
Concluziile preliminare ale raportului arată, printre altele, că viitoarele politici şi programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie constituite astfel încât să asigure o dublă specializare, cu stagii de practică în şcoli și o pregătire specializată corespunzătoare vârstelor elevilor cărora urmează să le predea profesorul.
Aceste programe ar trebui să fie finanțate să fie finanţate de la bugetul de stat în funcţie de nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar.