miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

18 martie, 2012

Investitorii britanici nu cunosc suficient oportunităţile de afaceri din România, iar cei prezenţi pe piaţă acuză lipsa de transparenţă din achiziţii publice, având însă printre avantaje forţa de muncă înalt calificată şi relativ ieftină, consideră ministrul britanic pentru comerţ şi investiţii, Stephen Green.

”Investitorii britanici au afaceri foarte bune aici, este o piaţă profitabilă, în care apreciază câteva avantaje specifice pe care România le are, în special în privinţa forţei de muncă înalt calificate, cu aptitudini lingvistice foarte dezvoltate, ceea ce britanicii nu prea au, şi cu calificări tehnice foarte bune. Au de-a face cu un grad de stabilitate şi loialitate foarte mare din partea angajaţilor şi, desigur, comparativ cu alte state europene, costul forţei de muncă este relativ scăzut”, a declarat pentru MEDIAFAX ministrul britanic pentru comerţ şi investiţii, Stephen Green, aflat într-o vizită în România.

El a arătat că investitorii din Marea Britanie, dar şi din alte ţări, invocă pe piaţa românească dificultăţi precum lipsa de transparenţă în domeniul achiziţiilor publice şi procedurilor aferente.


„Este o problemă pe care Guvernul o recunoaşte şi, deşi s-au făcut progrese importante în ultimii doi, trei ani, mai sunt multe lucruri de făcut”, a spus el.

În general investitorii îşi doresc în administraţie proceduri transparente, cu modalităţi clare şi inteligibile de a se ajunge la un anumit rezultat, într-un interval de timp bine precizat.

Întrebat de ce prezenţa marilor investitori britanici în România nu este una masivă, activând din această categorie doar grupuri precum Vodafone şi GlaxoSmithKline, ministrul a răspuns că investitorii britanici în general nu cunosc suficient oportunităţile de afaceri din România.

„Una din sarcinile ambasadei Marii Britanii la Bucureşti şi pentru autorităţile de la Londra va fi să ajute România să prezinte investitorilor britanici poveştile sale de succes. Dacă ne uităm la relaţiile comerciale bilterale, constatăm că avem o balanţă echilibrată, importurile de ambele părţi sunt relativ de acelaşi volum, dar nu există, într-adevăr, suficiente investiţii directe şi România în general nu a beneficiat suficient de aceste investiţii, nu doar din partea britanicilor. Este foarte potrivit să se prezinte oportunităţile pe care le oferă România, pentru că este vorba de a şaptea ţară ca dimensiune în Europa şi a doua în Europa Centrală şi de Est”, a adăugat Green.

Turismul României este puțin promovat în UK


Întrebat dacă ştie să fi cumpărat vreodată un produs românesc, ministrul britanic a spus că a cumpărat haine româneşti sau mărci britanice de haine confecţionate în România. El a spus că nu îşi aminteşte ce părere i-au făcut produsele respective.

„Asta este un lucru bun, pentru că înseamnă că nu mi-au făcut o impresie nefavorabilă. Vă pot spune, însă, că turismul în România este prea puţin promovat în Marea Britanie. Nu am văzut chiar eu, dar am mulţi prieteni care mi-au povestit că România este o ţară foarte frumoasă. Cred că oportunităţile de turism de aici nu sunt suficient de vizibile pentru britanici şi cred că aţi putea atrage mai mulţi turişti britanici aici”, a arătat Green.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

În întâlnirile cu oficialii români Green a vorbit, printre altele, de domeniile în care au fost realizate investiţii britanice, precum sectorul energetic, cel farmaceutic, telecomunicaţii şi servicii financiare.

„Am discutat despre investiţiile GlaxoSmithKline din sectorul farmaceutic, ale grupului Melrose în sectorul de explorare petrolieră – investiţii noi -, precum şi despre planurile de investiţii ale Guvernului în sectorul nuclear, la Cernavodă, şi despre posibilitatea unei implicări a investitorilor britanici în anii următori”, a mai spus el.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: