Miniștrii transporturilor din statele membre riverane Dunării au semnat, luni, proiectul de ”Concluzii privind reabilitarea și întreținerea eficientă a infrastructurii de căi navigabile pe Dunăre și pe afluenții săi navigabili”.
Statele riverane Dunării încearcă aplicarea unor proceduri uniforme de întreținere a șenalului navigabil și de informare asupra condițiilor de navigație.
Proiectele de infrastructură care se desfășoară în România:
- Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe Dunăre pe sectorul Călărași – Brăila (km 375 – km 175) – execuție lucrări
- Îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno – bulgar al Dunării (km 845,5 – km 375) – elaborare studiu de fezabilitate.
Comisia Europeană a acceptat soluția propusă de România în ceea ce privește dragajul pe Dunăre, menționează un comunicat referitor la participarea ministrului Transproturilor, Dan Costescu, la reuniunea anuală TEN-T Days („Zilele TEN-T”), ce se desfășoară la Rotterdam, Olanda.
Tot luni, ministrul Costescu a participat și la reuniunea la Nivel Înalt privind Revitalizarea/Revigorarea rețelei TEN-T – o nouă eră spre mobilitatea inteligentă și durabilă.
„Este pentru prima oară când România reușeste să propună în Transporturi proiecte care să depășească limita disponibilă care era în acest caz 519 milioane de euro. Proiectele evaluate vizează infrastructura feroviară și navală, dar și sistemele de transport din infrastructura rutieră și aeriană”, a declarat ministrul, citat în comunicatul Transporturilor.