vineri

19 aprilie, 2024

5 septembrie, 2019

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) încearcă să faciliteze Diasporei ”înrolarea” în Spațiul Privat Virtual, punând în sarcina misiunilor diplomatice din străinătate să preia atribuția ANAF de identificare și permitere a accesului în SPV a celor care se înregistrează.

În prezent, contribuabilii români se pot înscrie în SPV, dar userul alocat și parola de acces nu sunt emise automat, ci se obțin doar la ghișeul Fiscului, pe baza Cărții de Identitate.

Proiectul MFP privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice extinde această competența de verificare și la nivelul misiunilor diplomatice.


În cazul persoanelor fizice care au cetăţenia română şi domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, în scopul identificării fizice, se pot prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în circumscripţia cărora domiciliază, au reşedinţa sau lucrează, după caz.”, arată proiectul.

Pentru acest gen de operațini, MFP prevede un termen de 3 luni de zile pentru ”crearea conexiunilor la sistemele informatice între Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi oficiile consulare sau ambasadele României, cât şi pentru adaptarea sistemelor informatice”.

Proiectul de ordin pus de MFP în dezbatere publică prevede ca în SPV să fie disponibile:

  • chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea şi/sau plecarea în/din România;
  • notificările privind rezidența persoanelor fizice;
  • declaraţiile de înregistrare fiscală;
  • cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală;
  • certificatele de rezidenţă fiscală;
  • cererile de restituire;
  • cererile legate Registrul aparatelor de marcat electronice fiscale instalate sau de numărul unic de identificare din aplicaţia informatică a ANAF;
  • evidenţa creanţelor fiscal, potrivit unui comunicat MFP.

Proiectul de ordin mai prevede să se elimine verificarea la ghișeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate și se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă.


MFP spune că persoanele fizice vor putea să verifice, prin SPV, corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.

Ministerul Finanțelor a mai decis și majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: