Banca Mondială a aprobat un împrumut de 200 de milioane de euro pentru programul Ministerului Educației cu scopul de a reduce abandonul şcolar şi universitar, precum şi de a creştere numărul absolvenţilor de învăţământ superior.
Împrumutul este destinat finanțării Proiectului privind învăţământul secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE), care urmează a fi implementat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în următorii şapte ani, se precizează într-un comunicat de presă dat publicității vineri de MEC.
Proiectul privind învăţământul are ca obiective principale creşterea ratei de tranziţie de la învăţământul secundar superior la învăţământul terțiar, prin sporirea şanselor studenţilor de a finaliza studiile universitare.
De acest proiect vor beneficia și școlile cu un procent redus de promovare la examenul de bacalaureat, cu accent pe grupuri de elevi şi studenţi expuşi riscului de nepromovare, cu accent pe cei din grupuri dezavantajate.
Activităţile includ finanţări acordate liceelor pentru a veni în sprijinul elevilor care se pregătesc pentru examenul de bacalaureat și admiterea în învăţământul superior şi care au nevoie de cursuri suplimentare de pregătire, consiliere și îndrumare.
De asemenea, va fi acordat sprijin şi pentru acţiuni extracuriculare sau pentru dotări.
Pe lângă intervenţiile directe de la nivelul unităţilor de învăţământ, proiectul vizează și intervenţii sistemice, cum ar fi revizuirea programelor școlare, perfecţionarea cadrelor didactice şi revizuirea unor aspecte legate de cadrul naţional de evaluare şi examinare menite a îmbunătăţi calitatea educaţiei în ciclul secundar superior.
Suplimentar, universităţile publice vor primi finanţări pentru derularea unor activităţi de pregătire suplimentară, tutoriat, coaching, programe de vară tip „punte” între licee şi universităţi, precum şi pentru dezvoltarea unor centre de învăţare, mai precizează sursa citată.
Începând din anul 2013, Banca Mondială a sprijinit şi pregătirea unor strategii în domeniul educaţiei, cum ar fi învăţarea pe tot parcursul vieţii, reducerea ratei de părăsire timpurie a şcolii, învăţământul terţiar, precum şi consolidarea capacităţii instituţionale a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.