miercuri

31 iulie, 2024

8 decembrie, 2020

Investiţiile în publicitate în România vor scădea cu 3,5% în acest an, iar mediul digital din ţara noastră va atrage un sfert din bugetele media până în 2023, potrivit unei estimări a companiei de consultanţă Zenith.

Piaţa globală de publicitate şi-a revenit mai rapid decât era de așteptat, după căderea severă din Trimestrul 2, cauzată de pandemia de coronavirus, și va încheia anul 2020 cu o scădere de 7,5%, la valoarea de 587 miliarde de dolari, potrivit analizei Zenith Advertising Expenditure Forecasts, citată de Agerpres.

Estimarea actuală este o îmbunătăţire semnificativă faţă de prognoza Zenith din iulie, care prevedea o scădere de 9,1%.

Cele mai afectate media din România


Scăderea cu 3,5% a investiţiilor de publicitate media din România, până la sfârşitul anului, se produce mai ales din cauza comenzilor mult mai mici pentru cinema, radio şi outdoor.

Începând cu 2021, este aşteptată o uşoară revenire a pieţei de publicitate, iar pentru 2022 o creştere de 2,2%, susţinută în principal de investiţiile în TV şi Digital.

Aceste previziuni se bazează pe ipoteza că economia globală va începe să se redreseze în ritm susţinut, după introducerea în 2021 a vaccinurilor împotriva Covid-19, şi sunt supuse incertitudinii despre cât de rapidă va fi această redresare.

Românii s-au adaptat schimbărilor – numărul de ore petrecute online a crescut, tot mai mulţi au început să folosească noi servicii online din cele mai diverse domenii: activităţi educative, recreative, diverse aplicaţii online, cumpărături.


În 2020, aproape un sfert dintre români au făcut cumpărături online cel puţin o dată pe lună, procent în creştere fată de anul trecut.

Astfel, Zenith se aşteaptă ca mediul digital să atragă tot mai multe investiţii şi până la sfârşitul anului 2023 să cumuleze 25% din totalul bugetelor de media din România (faţă de 21%, cât a preconizat pentru 2020).

Cheltuielile globale de publicitate vor reveni la nivelul pre-pandemic în 2022

Zenith estimează că, la nivel mondial, investiţiile în publicitate vor creşte cu 5,6% în 2021, până la 620 milliarde de dolari, creştere susținută de situaţia excepţională din 2020, precum şi de amânarea Jocurilor Olimpice de vară şi a turneului de fotbal UEFA Euro.

Chiar și cu stimulii sportivi, cheltuielile vor rămâne sub valoarea de 634 miliarde de dolari din 2019.

În 2022, investiţiile în publicitate vor creşte cu 5,2% şi vor ajunge la 652 miliarde de dolari, depăşind anul 2019 cu 18 miliarde de dolari. Vor fi, totuși, mai mici cu aproximativ 70 miliarde de dolari decât ar fi fost fără pandemie.

Zenith estimează că investiţiile globale în publicitatea digitală vor creşte cu 1,4% în 2020 şi îşi vor mări cota din totalul investiţiilor în publicitate la 52%, de la 48% în 2019.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: