miercuri

17 aprilie, 2024

5 aprilie, 2017

Circa 20% din companiile de succes dispar, în cel mai bun caz prin absorbţia de către alte companii, dacă vânzările lor nu cresc pe baza digitalizării administrării afacerilor, potrivit unui studiu recent al firmei de consultanţă McKinsey.

Statistica se referă la SUA. În România , companiile abia ajung, de obicei, la gradul de consacrare necesar ca să facă obiectul unei tranzacţii M&A, sau subzistă.

Masa critică a companiilor performante din economia românească este formată în proporţie de 90% de firme „veterane în putere”, a căror activitatea „a rămas în bună parte închistată într-o mentalitate a mileniului trecut, afectând capacitatea economiei de a se schimba în funcție de cerințele viitorului”, potivit unui studiu BNR.


Astfel că, pentru companiile româneşti studiul McKinsey oferă orizontul de ţintă.
Sunt în joc milioane, zeci și sute de milioane de dolari în joc.

Printre exemplele date de McKinsey se numără cel al unei companii, care a reuşit să crească, astfel, vânzările cu 300 de milioane de dolari în cinci luni şi cu 870 de milioane de dolari în 18 luni.

Digitalizare înseamnă transformarea activităţii companiei, de la cercetare de piaţă, planificare până la execuţie, în informaţii care circulă pe toate fluxurile interne, de la mesaje şi baze de date până la analiză şi decizie.

Cheia succesului

Era digitală a schimbat dramatic natura creșterii prin soluţii inovative de accelerare a ritmului afacerii şi adeseori prin noi modele de introduse aparent peste noapte. Companiile cu cele mai mari succese sunt cele care inserează viteză , agilitate și analiză în ADN-ul său corporatist”, spune studiul citat.


McKinsey a intervievat 600 de executivi de top din marile companii din lume pe care le-a studiat și a constatat că succesul este al celor care nu se rezumă la doar una dintre direcțiile strategice de stimulare internă a creșterii:

  • investiția resurselor economisite, ca de obicei, în activitățile cele mai profitabile (aşa numiţii „investitori”);
  • crearea de noi produse, servici și chiar de noi modele de afacere („creatorii”);
  • creșterea performanței prin oprimizarea (digitală) a capacității comerciale de vânzări, marketing și de stabilire coerctă a preţurilor („performerii”)

Cele trei direcţii strategice de mai sus se tranformă în comportament de administrare a afacerii şi în soluţii de succes.

Companiile lidere în creştere peste media pieţei sunt cele care nu-şi concentrează comportamentul doar pe una dintre direcţii, ci au o abordare multidimensională.

Cele mai multe succes în vânzări le au „performerii”, care și-au concentrat comportamentul pe digitalizarea administrării afacerii.

Totodată, au șanse de succes mult mai mari toate companiile care abordează echilibrat, în funcţie de specificul lor, toate cele trei direcţii.

(Descărcaţi AICI studiul McKinsey: „How to master growth in the digital age, Invest-Create-Perform”)

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: