marți

28 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

12 februarie, 2020

Airbus a prezentat marţi, în cadrul Singapore Airshow, un model de avion curbat în care corpul şi aripile sunt integrate într-un singur modul, proiectat pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon cu circa 20%, relatează Reuters.

Începând de anul trecut, producătorul european de avioane a efectuat teste de zbor ale unui prototip cu o anvergură a aripilor de 3,2 metri, numit Maveric, într-un loc secret din centrul Franţei. Modelul a fost prezentat în premieră la salonul de aeronautică din Singapore (11-16 februarie).


Conceputul unui design ”cu corp şi aripi integrate” există încă din anii 1940 şi a condus la fabricarea bombardierului U.S. B-2, precum şi la proiectul de cercetare X-48 al Boeing şi NASA de acum 10 ani. Astfel de avioane sunt dificil de controlat, dar produc o frecare aerodinamică mai mică, ceea ce le face mai eficiente în zbor.

Industria avioanelor de pasageri încearcă să producă aeronave mai prietenoase cu mediul. ”Considerăm că acum este momentul să promovăm această tehnologie şi să studiem ce ne aduce. Avem nevoie de aceste tehnologii perturbatoare pentru a respecta cerinţele pentru mediu. Este următoarea generaţie de avioane; studiem această opţiune”, a spus Brice Dumont, vicepreşedinte executiv pentru inginerie la Airbus.

Următoarea generaţie de avioane destinate curselor pe distanţe medii este aşteptată să intre în serviciu în anii 2030. De la generaţia anterioară, industria aerospaţială a beneficiat de îmbunătăţiri ale materialelor, care fac astfel de avioane mai uşoare, iar puterea de calcul s-a îmbunătăţit, ceea ce îmbunătăţeşte controlul zborului, a explicat Dumont.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Airbus studiază în prezent modul în care poate funcţiona cabina şi în care avionul va fi integrat în aeroporturi.


Compania concurentă Boeing dă mai multă atenţie unui posibil rol de transport de mărfuri pentru un astfel de tip de avion.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: