Matthias Mueller (62 de ani), șeful diviziei Porsche, a devenit vineri noul șef al Volkswagen, înlocuindu-l pe Martin Winterkorn, care și-a dat demisia miercuri din cauza scandalului testelor de emisii trucate.
„Matthias Mueller are puternice calități strategice, corporative și sociale (…) Apreciem abordarea lui critică și constructivă”, a declarat președintele board-ului de supervizare, Berthold Huber, citat de Reuters.
„Sarcina mea cea mai urgentă este de a recâștiga încrederea în Grupul Volkswagen – nelăsând nici o piatră neîntoarsă și cu maximum de transparență, precum și trăgând concluziile corecte din situația actuală”, a declarat Matthias Mueller, după numire.
El a anunțat schimbări radicale în stilul de conducere, inclusiv o mai mare autonomie pentru diviziile regionale.
Nou șef executiv al Volkswagen a ținut să-i asigure pe clienți că neregulile dezvăluite nu au pus niciodată în pericol siguranța lor, și a promis norme de conformare strictă.
„Obiectivul nostru este ca oamenii să continue să folosească și să conducă vehiculele noastre cu încredere și plăcere. Există 80 de milioane de oameni care conduc autoturismele noastre în întreaga lume”, a declarat Matthias Mueller, citat de BBC.
Acţiunile Volkswagen au scăzut cu 35% până la vineri, în contextul în care întreaga industrie auto a intrat în atenţia autorităţilor, care vor verifica în ce măsură sunt respectate normele de poluare.
Comisia cere investigații în toate statele UE
Comisia Europeană a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare să demareze propriile lor investigații la nivel național cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacă și cât de multe vehicule certificate în UE au fost echipate cu sisteme care încalcă reglementările Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).
Cel mai mare producător auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA).
Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.