Un proiect în valoare de 205 milioane de dolari, în urma căruia Baza Aeriană Lakenheath a Royal Air Force este pregătită să găzduiască două escadroane de avioane de vânătoare F-35A Lightning II ale aviației americane, a debutat oficial luni, anunță publicația americană Stars and Stripes.
Comandantul foețelor aeriene americane din Europa și Africa, gen. Jeffrey Harrigian, și alți oficiali au participat la ceremonia de începere a lucrărilor primei baze permanente a avioanelor americane F-35 din Europa, care ar trebui finalizată în 2021.
În cadrul proiectului, companniile britanice Kier și VolkerFitzpatrick vor construi o clădire care va găzdui un simulator de zbor, grupuri de întreținere, depozite și hangare care vor primi, în noiembrie 2021, 48 de aparate F-35. Aviația britanică deține în prezent 9 aparate F-35, care operează de la Baza Aeriană Marham, situată la aproximativ 40 de km nord de Lakenheath.
Proiectul derulat la Baza aeriană Lakenheath este primul dintr-un program amplu de susținere a operațiilor aviației americane în Marea Britanie. Un miliard de dolari ar urma să fie investiți în acest program în următorii 7-10 ani, afirmă oficiali ai Organizației pentru Infrastructura de Apărare, care anul trecut a ales constructorii noului ”campus” european al avioanelor americane.
Baza Aeriană extinsă de la Lakenheath va găzdui aproximativ 1.200 de soldați americani. Potrivit datelor Pentagon, în Marea Britanie se află în prezent 9.100 de militari americani.
Publicația americană mai scrie că oficialii americani speră ca recentele probleme cu livrarea motoarelor care echipează aparate F-35 să nu întârzie proiectul din Marea Britanie.
Constructorul aeronavelor F-35 a primit în 2018 81 de motoare, 86% dintre acestea fiind livrate mai târziu decât datele prevăzute în contract. Fabricantul acestor motoare, United Technologies’ Pratt and Whitney, se află sub supravegherea Agenției de Management a Contractelor de Apărare ca urmare a ”slabei performanțe la livrare”, așa cum scria luna aceasta Bloomberg.
Întârzierile înregistrate de Pratt and Whitney sunt efectul creșterii ”numărului mediu de probleme de calitate detectate la fiecare unitate pregătită pentru livrare”, scrie într-un raport al Oficiului de Responsabilitate Guvernamentală.