marți

28 mai, 2024

3 iulie, 2020

Mai mult de jumătate din companiile germane din România se aşteaptă la scăderi ale cifrei de afaceri între 10 şi 50%, în 2020, iar un sfert din total se aşteaptă la reduceri de 25 – 50%.

22,5% se aşteaptă la o reducere a afacerii de sub 10% şi 9% din companii la o scădere mai mare de 50%.

Majoritatea, 67% vor face investiţii mai mici, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană AHK România, publicate vineri.


Doar puţin peste 27% din companiile germane din România caută noi furnizori în afara ţării şi aproape 23% în România, ceea ce face AHK să tragă concluzia, că „încă nu se restructurează semnificativ lanțul de aprovizionare”.

Cererea redusă de produse și restricțiile de călătorie afectează cel mai tare companiile dintre toate efectele crizei (în proporții de 64%, respectiv 61,8% potrivit răspunsurilor multiple).

Alte efecte majore prin care s-a manifestat criza coronavirus au mai fost:

  • Amânarea / anularea investițiilor (pentru 55% dintre participanți);
  • Stornarea comenzilor (48%);
  • Lipsa de lichidități / lipsa finanțărilor (29%).

Puține companii se mai gândesc în prezent la investiții, mai reiese din sondaj. Cheltuielile pentru investiții vor fi mai mici decât cele planificate înainte de criză, spun 67% dintre respondenți și doar 4,5% se așteaptă la creșterea investițiilor.

Jumătate dintre participanții la sondaj nu vor face concedieri sau angajări, dar 46% spun că numărul de angajați va scădea.

Cei mai importanți factori de risc îi reprezintă în momentul de față condițiile-cadru politice (peste 68%) și lipsa măsurilor de sprijin pentru mediul de afaceri (peste 58 %).

Companiile germane speră că „Planul de investiții și relansare economică prezentat de guvern va fi pus în aplicare rapid”.

Comunicatul AHK  remarcă între măsurile anunțate sprijinul pentru programul flexibil de muncă – deja celebrul „kurzarbeit”, solicitat de comunitatea de afaceri româno-germană încă de la începutul crizei. potrivit lui Sebastian Metz, directorul general AHK România.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: