Macheta ”Go4two”, prima mașină electrică low-cost concepută și produsă în România a fost prezentată joi seara, la Cluj-Napoca. Autovehicului va costa, cu tot cu baterie, 5.000 de euro și va avea o autonomie de 100 de kilometri.
Are 150 de kilograme și este construită din fibră de carbon.
Este un vehicul pe trei roți, un triciclu ce va putea fi omologat mai ușor și va putea fi condus de cei care au împlinit 16 ani.
Va atinge o viteză maximă, în prima versiune, de 45 de kilometri. Este o mașină destinată deplasării în orașele aglomerate, pentru cei care vor să se miște ușor, ieftin și să nu piardă timp căutând un loc de parcare, a explicat pentru cursdeguvernare.ro Ștefan Breban, șef de lucrări la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN).
Echipa este formată din cinci specialiști tehnici și cei doi investitori, un belgian și un francez.
Henri Jonckheere, directorul belgian al unei firme de software din Cluj-Napoca, este cel care a avut ideea dezvoltării unui autovehicul electric în România și apoi i-a cooptat pe ceilalți, specialiștii de la UTCN.
Mai sunt de rezolvat unele mici probleme, inclusiv de design, dar creatorii speră că primul prototip Go4two va fi gata până la sfârșitul anului și apoi se va trece curând la producția de masă.
Autonomia primei variante este de 100 de kilometri, dar prin adăugarea unei a dpua baterii se poate ajunge la 180 de kilometri.
Concurența low-cost existentă acum este Renault Twizy (foto), tot un model electric de oraș pentru două persoane, dar cu scaunele unul în spatele celuilalt.
Prețurile lui Twizy pleacă de la 6.000 de euro, varianta cea mai ieftină, și ajung la 10 – 12.000 euro.
În plus, bateriile Twizy se închiriază, pentru o chirie între 30 și 80 de euro, pe când Go4two se cumpăr cu tot cu aceasta.
Triciclul clujenilor va fi produs la Câmpulung Muscel, pe vechea platformă ARO, de o firmă care s-a arătat interesată de acest lucru.
Bateria va fi fabricată în China, țară ce deține aproximativ 80 – 90% din rezervele cunoscute de litiu și s-a specializat în acest domeniu, explică Ștefan Breban.
„Mai sunt modificări de făcut, la forma exterioară, caroserie, pentru a o face mai atractivă, și după aceea mașina va fi protejată la nivel de model”, a amai spus Ștefan Breban.
Investiția a fost făcută până acum prin firma lui Henri Jonckheere, iar acum cei șapte au înființat o firmă de cercetare care va prelua investiția și partea de cercetare, și în care toți sunt acționari.
Următorul pas va fi de înregistrare a unei alte companii, de producție, care va necesita infuzie de capital pentru a lansa în producție de serie autovehiculul.
În firma de cercetare, cei cinci specialiști de UTCN – vor dezvolta modelele viitorului, autovehicule electrice și care se conduc singure.