marți

25 ianuarie, 2022

Lipsește semnătura unui secretar de stat – ministrul Teodor Meleșcanu explică de ce nu a ajuns la beneficiari analiza privind relocarea ambasadei din Israel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 august, 2018

Documentul privind oportunitatea mutării ambasadei României de la Tel Aviv la Ierusalim mai are nevoie de semnătura unui singur secretar de stat pentru a fi gata, urmând ca acesta să fie trimis apoi Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale şi prim-ministrului, a declarat marţi ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleşcanu.

“Acest document a fost elaborat îmrepună cu toate ministerele (…) şi la ora actuală mai are nevoie de o singură semnătură a unui secretar de stat din Ministerul de Externe, după care vom prezenta acest lucru Preşedinţiei, preşedinţilor celor două Camere şi primului-ministru, astfel încât să avem o bază pentru a discuta serios despre acetă temă”, a spus ministrul de Externe, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a anunţat, în 19 aprilie, la Antena 3 că Guvernul a adoptat un memorandum prin care s-a decis mutarea ambasadei României de la Tel Aviv la Ierusalim, iar acest gest are “o valoare foarte mare pentru administraţia americană”, deoarece România este al doilea stat după SUA care face acest lucru.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Administraţia Prezidenţială a transmis, o zi mai târziu, că preşedintele Klaus Iohannis nu a fost informat sau consultat în prealabil în legătură cu mutarea Ambasadei României în Israel de la Tel Aviv la Ierusalim şi a subliniat că această decizie nu are la bază evaluări solide şi cuprinzătoare şi că „un astfel de demers nu se poate face decât în urma unei analize de profunzime, care să ia în considerare toate consecinţele şi implicaţiile politice externe ale acestuia”.

Ulterior, ministrul de Externe a spus că în guvern s-a convenit de fapt să se facă o analiză a oportunităţii mutării ambasadei din Israel. Ministrul de Externe anunța la începutul lunii iulie că documentul urma să fie transmis către beneficiari în cel mult 2 săptămâni, termen care nu a fost respectat.


Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr