fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Cât cântăresc (doar) 5 luni de pandemie în povara finanțării datoriei publice a următorului deceniu

Datoria publică a României a urcat în iulie la 42,2% din PIB, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Deși nivelul este sub ținta… Mai mult

14.09.2020

La obiect

Sinteză realizată de AmCham

AmCham: ”Priorități pentru București” – lista măsurilor și proiectelor prioritare pentru dezvoltarea Capitalei

În anticiparea alegerilor locale, Camera de Comerț Americană în România (AmCham România) a elaborat documentul ”Priorități pentru București”, o sinteză a măsurilor și proiectelor prioritare,… Mai mult

14.09.2020

La obiect

Deficitul contul curent la 7 luni – în scădere semnificativă față de anul trecut. Însă în creștere cu 7% la mărfuri și servicii

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat, după primele șapte luni din 2020, un deficit de 4.836 milioane de euro, cu aproape o cincime… Mai mult

14.09.2020

La obiect

Date INS : Industria, confruntată cu o revenire dificilă. Miza, relansarea economiei

Deși România a consemnat în luna iulie 2020 o creștere cu 8% a producției industriale lunare, valoarea față de aceeași lună a anului precedent a… Mai mult

14.09.2020

Ministrul Fenechiu vrea la Ministerul Transporturilor construcția unei autostrăzi de 4 miliarde de euro în parteneriat public-privat

de Razvan Diaconu 17.3.2013

Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a anunţat, duminică, faptul că în şedinţa de miercuri a Guvernului va promova o hotărâre prin care ministerul pe care îl conduce va fi mandatat să realizeze autostrada Iaşi – Câmpia Turzii, prin parteneriat public-privat, investiţie estimată la aproape 4 miliarde de euro.

Inițial, la formarea Guvernului Ponta II, se stabilise ca proiectele de autostrăzi să intre în responsabilitatea ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, social-democratul Dan Șova, aflat în subordinea Secretariatului General al Guvernului.

De altfel, proiectele în parteneriat public-privat sunt în responsabilitatea lui Șova, care, recent, a și inițiat un proiect de modificare a legii PPP.

Liberalul Fenechiu a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, la Iaşi, că a întomit un proiect de hotărâre, iar miercuri va fi discutat în Guvern, prin care Ministerul Transporturilor va fi mandatat să realizeze autostrada Iaşi – Câmpia Turzii.

El a precizat că a decis ca autostrada să aibă traseul Iaşi – Câmpia Turzii, şi nu Iaşi – Târgu Mureş, cum se stabilise iniţial.

“Autostrada Bechtel este până la Câmpia Turzii şi nu ne interesează să ajungem de la Iaşi până la Târgu Mureş şi de acolo să nu avem autostradă. Premierul Ponta a afirmat şi la Iaşi şi în alte împrejurări că autostrăzile sunt resortul departamentului pentru marile proiecte, dar în ceea ce priveşte autostrada Iaşi – Târgu Mureş va da Ministerului Transporturilor să se ocupe de acest proiect. Am discutat cu mai multe instituţii bancare internaţionale, cu cei de la BEI şi cu cei de la Banca Mondială, în plus există interes şi din partea unor companii. Procedura nu este simplă, pentru că în România nu s-a făcut un proiect asemănător în parteneriat public – privat, dar este ambiţia mea să arăt că se poate să îl demarez în cursul acestui mandat” , a spus Relu Fenechiu, citat de Mediafax.

Potrivit ministrului Transporturilor, porţiunea Iaşi – Târgu Mureş “este prinsă în reţeaua de transport european, aşa încât proiectul va fi putea fi finanţat şi din fonduri europene în perioada 2014-2020”.

“Studiul de fezabilitate făcut de precedesorii mei la acest minister arată un cost de nouă miliarde euro pentru această autostradă. Acest cost este mai mare decât întreg programul sectorial de transport pentru 2014-2020” , a spus Fenechiu.

El a precizat că autorităţile vor da dovadă de elasticitate în relaţia cu constructorii viitoarei autostrăzi, pentru a limita cât mai mult costurile proiectului.

“Am propus ca traseul să nu-l cerem foarte restrictiv. Vor fi puncte intermediare prin care va trece autostrada, în rest rămâne la latitudinea constructorilor. Sper să facem această autostradă sub patru miliarde de euro. Traseul măsoară aproximativ 370 de kilometri” , a mai afirmat Relu Fenechiu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.3.2013

Lăsați un comentariu


Advertor Point

Articol susținut de USR

Clotilde Armand: „Cel mai deosebit lucru pe care îl pot dărui la rândul meu românilor este încrederea că putem reconstrui aici, în România.”

Redacţia

Intrată în cursa pentru Primăria Sectorului 1 al Capitalei, europarlamentarul Clotilde Armand explică – pentru susținători, pentru nehotărâți, dar și pentru contestatari – cum vede… Mai mult

Stiri

Bătălia pe un loc pe lista orașelor poluate: angajații de acolo se pot pensiona cu doi ani mai repede

Alexandra Pele

Fără niciun criteriu care să definească ideea de zonă ”afectată de poluarea remanentă”, legea care prevede reducerea cu doi ani a vârstei de pensionare (fără… Mai mult

Europa

UE acordă băncilor 18 luni pentru a-și reduce ”dependența excesivă” de casele de clearing din Marea Britanie

Vladimir Ionescu

Băncile şi alţi participanţi pe pieţele financiare din Uniunea Europeană vor avea termen până la mijlocul lui 2022 pentru a-şi reduce “dependenţa excesivă” de casele… Mai mult

Stiri

Donald Trump va nominaliza judecătorul pentru Curtea Supremă. Joe Biden: Este abuz de putere

Iulian Soare

Președintele american, Donald Trump, a anunțat că desemna săptămâna aceasta judecătorul ce o va înlocui la Curtea Supremă pe  Ruth Bader Ginsburg (foto), decedată în… Mai mult

Stiri

Stimulent de risc 2.000 lei/lună pentru profesori, în perioada stării de urgenţă şi de alertă – proiect PSD adoptat de Senat

Vladimir Ionescu

Senatul a adoptat luni, în calitate de prim for sesizat, iniţiativa legislativă a PSD care prevede acordarea lunară a unor stimulente de risc pentru cadrele… Mai mult

Stiri

România în statisticile Eurostat: O țară relativ sigură, unde criminalitatea este mai redusă decât în Vest, însă cu un sistem juridic relativ precar

Raluca Florescu

Rata infracționalității din România este mai redusă decât în multe state dezvoltate din Uniunea Europeană, cum ar fi Olanda, Franța, Germania sau Belgia, după cum… Mai mult

Stiri

Airbus ZEROe – trei variante-concept ale primului avion comercial cu zero emisii

Victor Bratu

Airbus a prezentat luni, la sediul din Toulouse, planul tehnologic al companiei pentru 2020-2025 care conține trei noi concepte pentru primul avion comercial cu zero… Mai mult