Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

La obiect

România are nevoie de ajutor de la Bruxelles pentru salvarea sistemului energetic naţional, respectiv a Complexului Energetic Oltenia

Sistemul energetic național (SEN) nu va mai putea asigura nici măcar prin importuri energia necesară României, dacă nu vor fi înlocuite capacităţile de producţie a… Mai mult

07.01.2020

Analiză

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI

Față în față: datele din prognoza FMI privind România și cele ale Comisiei Nationale pentru Strategie și Prognoză pe care lucrează, îndeobște guvernele noastre. Pentru… Mai mult

07.01.2020

La obiect

O mică temă pentru Finanțe și ANAF: Circa 25% de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât în 2014

Peste 200.000 de companii nu și-au depus bilanțurile în 2018, de peste două ori mai multe decât la nivelul anului 2014, reiese din datele comunicate… Mai mult

06.01.2020

Cronicile

Ministrul Fenechiu vrea la Ministerul Transporturilor construcția unei autostrăzi de 4 miliarde de euro în parteneriat public-privat

de Razvan Diaconu 17.3.2013

Ministrul Transporturilor, liberalul Relu Fenechiu, a anunţat, duminică, faptul că în şedinţa de miercuri a Guvernului va promova o hotărâre prin care ministerul pe care îl conduce va fi mandatat să realizeze autostrada Iaşi – Câmpia Turzii, prin parteneriat public-privat, investiţie estimată la aproape 4 miliarde de euro.

Inițial, la formarea Guvernului Ponta II, se stabilise ca proiectele de autostrăzi să intre în responsabilitatea ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, social-democratul Dan Șova, aflat în subordinea Secretariatului General al Guvernului.

De altfel, proiectele în parteneriat public-privat sunt în responsabilitatea lui Șova, care, recent, a și inițiat un proiect de modificare a legii PPP.

Liberalul Fenechiu a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, la Iaşi, că a întomit un proiect de hotărâre, iar miercuri va fi discutat în Guvern, prin care Ministerul Transporturilor va fi mandatat să realizeze autostrada Iaşi – Câmpia Turzii.

El a precizat că a decis ca autostrada să aibă traseul Iaşi – Câmpia Turzii, şi nu Iaşi – Târgu Mureş, cum se stabilise iniţial.

“Autostrada Bechtel este până la Câmpia Turzii şi nu ne interesează să ajungem de la Iaşi până la Târgu Mureş şi de acolo să nu avem autostradă. Premierul Ponta a afirmat şi la Iaşi şi în alte împrejurări că autostrăzile sunt resortul departamentului pentru marile proiecte, dar în ceea ce priveşte autostrada Iaşi – Târgu Mureş va da Ministerului Transporturilor să se ocupe de acest proiect. Am discutat cu mai multe instituţii bancare internaţionale, cu cei de la BEI şi cu cei de la Banca Mondială, în plus există interes şi din partea unor companii. Procedura nu este simplă, pentru că în România nu s-a făcut un proiect asemănător în parteneriat public – privat, dar este ambiţia mea să arăt că se poate să îl demarez în cursul acestui mandat” , a spus Relu Fenechiu, citat de Mediafax.

Potrivit ministrului Transporturilor, porţiunea Iaşi – Târgu Mureş “este prinsă în reţeaua de transport european, aşa încât proiectul va fi putea fi finanţat şi din fonduri europene în perioada 2014-2020”.

“Studiul de fezabilitate făcut de precedesorii mei la acest minister arată un cost de nouă miliarde euro pentru această autostradă. Acest cost este mai mare decât întreg programul sectorial de transport pentru 2014-2020” , a spus Fenechiu.

El a precizat că autorităţile vor da dovadă de elasticitate în relaţia cu constructorii viitoarei autostrăzi, pentru a limita cât mai mult costurile proiectului.

“Am propus ca traseul să nu-l cerem foarte restrictiv. Vor fi puncte intermediare prin care va trece autostrada, în rest rămâne la latitudinea constructorilor. Sper să facem această autostradă sub patru miliarde de euro. Traseul măsoară aproximativ 370 de kilometri” , a mai afirmat Relu Fenechiu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 17.3.2013

Lăsați un comentariu


Europa

Kristalina Georgieva – FMI: Inegalitățile sociale pot duce la o criză globală la fel de „tulburătoare” ca aceea de acum 100 de ani

Adrian N Ionescu

Lumea riscă o criză cel puțin la fel de profundă, în deceniul următor, ca aceea declanșată în acum 100 de ani, cunoscută ca „Marea Depresie”.… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului nu riscă o nouă taxă auto, după eșecul celorlalte de până acum

Vladimir Ionescu

Guvernul nu va introduce în acest an o nouă taxă auto pe mașinile second-hand importate, pentru că au dat greș toate celelalte măsuri de acest… Mai mult

Stiri

Familia regală Emiratele Arabe Unite vrea să cumpere clubul de fotbal Dinamo

Vladimir Ionescu

Grupul de investiții Abu Dhabi Business Development, controlat de familia regală din Emiratele Arabe Unite, intenționează să cumpere Clubul de fotbal Dinamo București, potrivit unei… Mai mult

Europa

Ucraina: Preşedintele Zelenski a respins demisia premierului Honcearuk

Iulian Soare

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a respins vineri seară demisia prezentată în cursul dimineţii de premierul Oleksi Honcearuk (foto, stânga), care a luat această decizie după… Mai mult

Europa

FMI: Acordul dintre SUA şi China reduce dar nu elimină incertitudinile globale

Iulian Soare

Semnarea acordului comercial “Faza 1” între Statele Unite şi China va reduce, dar nu va elimina, incertitudinile care au afectat creşterea economiei mondiale, a afirmat… Mai mult

Stiri

România a fost condamnată de CEDO pentru încălcarea dreptului la liberă exprimare

Vladimir Ionescu

România a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) pentru că a încălcat dreptul la liberă exprimare al unui protestatar. Acesta a fost… Mai mult

Europa

Dacia la al șaptelea record anual de vânzări în Europa. În creștere cu 5,1% în toată lumea

Adrian N Ionescu

Vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi,  și au înregistrat în 2019, pentru al… Mai mult