miercuri

29 iunie, 2022

Just Business

O interfață între Economie și viața afacerilor

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

28 septembrie, 2021

Economia digitală și competențele resursei umane sunt elementele-cheie pentru dezvoltarea României prin creșterea valorii adăugate, este de părere Iulian Stanciu, președintele executiv al eMAG.

”Economia digitală cred că este baza pentru economia viitorului.


DESI este cel mai bun instrument construit de Comisia Europeană care măsoară pregătirea infrastructurii economice pentru ca noua economie să se poată dezvolta. Dintre toate investițiile pe care le putem face, probabil investiția în infrastructura pentru economia digitală ne costă cel mai puțin, se face cel mai repede și produce cea mai mare valoare adăugată. Iar creșterea acestui indicator ar trebui să fie un obiectiv principal în toate instituțiile statului. Iar parte din investițiile PNRR și vedem că 21% din acești bani se duc către economia digitală, ar trebui să se reflecte în creșterea DESI conform cu cerințele UE”, a comentat Iulian Stanciu marți, în cadrul conferinței Educația și schimbarea paradigmei economice: Cum recuperează România decalajele la capitalul uman adecvat calificat, organizată de CursDeGuvernare.ro.

O dimensiune dintre cele cinci ale DESI, a punctat șeful eMAG, o reprezintă competențele digitale ale populației. În opinia sa, acest indicator este foarte bine construit, este matematic ”și se poate sparge de sus și jos și aduna de jos în sus și se poate face un plan de acțiuni pentru a crește pe fiecare dintre cele cinci componente”.

”Al doilea aspect, diferența dintre o companie care creează în România și una care vine cu un produs sau un serviciu construit în afară este de competențe necesare. Atunci când creezi ceva ai nevoie de oameni cu capacitate de inovare care să rezolve probleme complexe, să interpreteze date și informații, care să fie capabil să reziste în dezbateri dificile, să lucreze în echipe, deci e nevoie și de inteligență emoțională dezvoltată. Oameni capabili și dispuși să învețe permanent mai ales acum când scara cunoașterii s-a mărit foarte mult”, a apreciat Iulian Stanciu.

În opinia sa, PNRR prezintă o oportunitate unică, dacă plecăm de la ipoteza că acești bani ”vor construi în 7-10 ani o infrastructură pentru o nouă economie în care noi, antreprenori și cei care operăm la firul ierbii, ar trebui să producem valoare adăugată mai mare”.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Un studiu realizat de Roland Berger arată că ecosistemul eMAG angajează indirect 70 de mii de persoane și produce o valoare adăugată de 0,5% din PIB.

***

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: