11 iunie, 2015

ioan rus victor pontaIoan Rus a demisionat joi din postul de ministru al Transporturilor, în urma declaraţiilor sale, făcute cu o zi înainte la postul Digi24, referitoare la familiile din țară ale românilor plecați la muncă în străinătate. Un înlocuitor urmează să fie desemnat săptămâna viitoare.

Premierul Victor Ponta a acceptat demisia lui Ioan Rus din cauza problemelor pe care i le-ar fi putut genera Diaspora, care urma să reacționeze la declarațiile ministrului său.

Ioan Rus părăsește Transporturile din cauza unei declarații nefericite, scandalul în jurul exprimării sale punând în umbră marile nerealizări ale mandatului de ministru.

Declarațiile lui Ioan Rus și regretele premierului Ponta


„Regret situaţia generată de declaraţiile dlui Ioan Rus! Acesta şi-a asumat răspunderea şi mi-a prezentat demisia din funcţia de ministru! Am acceptat demisia şi săptămâna viitoare vom discuta despre înlocuitorul la acest portofoliu!”, a scris premierul Victor Ponta pe Facebook.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat miercuri, la o emisiune la Digi 24, referitor la salariile bune pe care le câștigă românii care muncesc în construcții în străinătate, că ”de banii ăştia copiii se fac golani acasă, iar nevasta curvă”.

România are trei milioane de oameni, să zicem, din forţa activă, în acest moment, în occident. Dintre care vreun milion sunt fierari betonişti, fierari şi aşa mai departe. Lucrează în construcţii, autostrăzi, prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. O spun foarte direct. De banii ăştia, copiii se fac golani acasă şi nevasta curvă. De 700 de euro vin acasă jumătate”, a declarat Ioan Rus.

Joi, într-un comunicat, Ioan Rus şi-a cerut scuze ”dacă prin formularea aleasă” a jignit pe cineva, susţinând că intenţia sa era să semnaleze o situaţie gravă.


Ioan Rus a mai afirmat joi că declaraţia sa a fost una „cu sens pozitiv, dar cu o licenţă nefericită”. Încă ministru la ora declarațiilor, Ioan Rus spunea şi că se va gândi să demisioneze doar dacă acest lucru se va impune.

Un minister fără noroc

Una dintre reticențele exprimate de Ioan Rus atunci când era întrebat despre o eventuală demisie era referitoare la finalizarea procedurilor pentru adoptarea de către Bruxelles a Master Planului de Transport.

O precupare reală în plan administrativ, căci strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport din România pentru următorii ani nu este nici azi aprobată de Bruxelles.

În ceea ce privește Master Planul, Ioan Rus a continuat pe drumul deschis de predecesorul său, Dan Șova, aprobând documente fără să țină cont de recomandările în materie ale Comisiei Europene și fără să respecte termenele-limită de elaborare ale acestuia.

Rezultatul este cunoscut: o a cincea variantă de Master Plan, modificată și aceasta la Bruxelles, este încă negociată de autoritățile române.

Tot sub bagheta lui Ioan Rus, Transporturile au continuat politica de înlocuire a Consiliilor de Administrație a companiilor din subordine, păstrând aceeași linie abuzivă adoptată de Dan Șova, de exemplu, la adresa CA Aeroporturi București.

În materie de guvernanță corporativă a companiilor cu acționar majoritar statul, prin Ministerul Transporturilor, nu s-a schimbat nimic semnificativ în mandatul lui Ioan Rus, la fel cum nu s-a schimbat nimic cu privatizarea CFR Marfă.

Ministrul Ioan Rus a făcut și o faptă bună: luna trecută el a numit în funcția de șef al Biroului de implementare a Master Planului General pentru Transporturi o fosta prezentatoare TV, Daniela Berinde.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: