Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va trece, probabil de miercuri, în subordinea Ministerului Transporturilor (MT), a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, în comisiile reunite de specialitate din Parlament.
“Probabil că, de miercuri, CNADNR va fi în subordinea Ministerului Transporturilor. Este o decizie a Guvernului referitoare la includerea CNADNR în Ministerul Transporturilor. Discuția a fost mai largă pe acest subiect. Așa cum s-au comasat alte ministere, ar putea trece și CNADNR la minister”, a precizat Ion Rus, citat de Agerpres.
Informaţia a fost repetată la Parlament, marţi, şi de Alexandru Năstase, şeful Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, instituţia care coordonează în prezent activitatea CNADNR.
CNADNR a funcţionat până în ianuarie 2013 în subordinea Ministerului Transporturilor, când, imediat după instalarea lui Relu Fenechiu (PNL) la acest minister, Compania naţională a fost scoasă din zona de decizie liberală şi trecută la SGG.
În Monitorul Oficial de luni a fost publicată Hotărârea privind modificarea structurii şi compoziţiei politice a guvernului, care nu conţine trecerea CNADNR la Transporturi, semn că, cel puţin în primă fază, negocierile politice pe portofoliile guvernului Ponta 4 au fost mai importante decât eficientizarea structurilor guvernamentale.
Bugetul CNADNR a fost avizat marţi de trei comisii parlamentare, iar 92 de amendamente au fost respinse, marea majoritate pentru că iniţiatorii lor nu au fost în sală.
Compania de Drumuri şi Autostrăzi va avea în 2015 un buget de 6,11 miliarde lei, în creştere cu 31% peste prevederile din acest an. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România se finanțează prin bugetul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, Investiții Străine, Parteneriat Public Privat și Promovarea Exporturilor (DPIISPPPE) organ de specialitate cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, înființat ca urmare a OUG 96/2012.