Analiză

Rectificare cu ce? România are cel mai mic raport venituri bugetare/PIB. Hiba majoră a deficitului de 3%

România a fost anul trecut ţara din UE cu cele mai mici venituri bugetare raportat la PIB, potrivit datelor publicate de Eurostat (cu excepţia Irlandei,… Mai mult

05.08.2019

La obiect

Producția agricolă – creştere pe sectorul vegetal, scădere îngrijorătoare pe zootehnie

Valoarea producției agricole a crescut în 2018 cu 7,2% față de anul precedent, potrivit datelor comunicate de INS. Ponderea sectorului vegetal a trecut pragul de… Mai mult

05.08.2019

Analiză

Precizări și observații importante pe deficitul bugetar

Recentul comunicat al Eurostat referitor la soldul execuţiei bugetare pe primul trimestru din 2019 (-4,5% din PIB zice organismul de statistică al Uniunii, -0,5% din… Mai mult

05.08.2019

Evenimentul

Primăria Capitalei înființează un Birou special pentru diaspora și pentru familiile rămase în țară

În cadrul PMB se va înfiinţa un birou special pentru românii care muncesc în străinătate, astfel încât aceștia să-și rezolve rapid problemele administrative atunci când… Mai mult

31.07.2019

Cronicile

Internaționalizarea afacerilor / eMAG face un pas de intrare pe 5 noi piețe internaționale și țintește la un business de 2 miliarde de euro

de Alexandra Pele , 29.5.2019

eMAG speră să obțină în următoarele două luni avizul Consiliului Concurenței din Ungaria pentru achiziția Extreme Digital, liderul pieței de retail din statul vecin.

Odată ce fuziunea va intra în linie dreaptă, retailerului românesc i se vor deschide cinci noi piețe, pe care plănuiește să se dezvolte prin platforma marketplace, un motor important al vânzărilor de la nivel local.

”Prin această fuziune ne vom dezvolta în alte țări în care ei sunt prezenți, astfel încât pe lângă cele patru piețe pe care activăm acum, mai adăugăm Croația, Slovenia, Austria, Cehia și Slovacia. (…) În cele cinci noi, dezvoltarea va fi făcută preponderent prin marketplace”, a declarat, miercuri, Iulian Stanciu (foto), CEO-ul eMAG, în cadrul unei conferințe de presă.

eMAG a anunțat preluarea Extreme Digital la sfârșitul lunii martie, iar acum compania vizează să ajungă la afaceri de un miliard de euro în Ungaria, în următorii șase ani.

Piața maghiară este la 70-75% din cea românească, în condițiile în care populația este de două ori mai mică. Consumul per capita este mai ridicat decât la nivel local. Odată integrată noua companie, eMAG, prezentă la ora actuală pe piața din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, plănuiește să își continue dezvoltarea regională.

”Extinderea se va face din Ungaria. Tehnologia va fi cea a eMAG, oamenii vor fi trainuiți de eMAG. Partea de branding o vom discuta și o vom anunța mai încolo. În momentul de față încă nu avem acordul Consiliului Concurenței din Ungaria, deci așteptăm să avem acordul ca să vorbim despre fuziune. Noi speram ca în maxim două luni să avem acest acord. Undeva în primăvara următoare să facem toată fuziunea”, a explicat Stanciu.

eMag, în cifre

În 2018, grupul eMag a avut afaceri de 4,77 de miliarde de lei, în creștere cu 17,5% față de anul anterior. În România, cifra de afaceri de a fost de 3,77 miliarde de lei, piața locală fiind singura care aduce profit, acesta fiind reinvestit în totalitate.

Platforma Marketplace a contribuit substanțial la creșterea afacerilor. În prezent, pe aceasta sunt listate 5,7 milioane de produse, față de 10.000, câte se găseau pe eMAG în 2011. Stanciu consideră că mai există spațiu de creștere, în contextul în care cel mai mare retailer din Franța are o gamă de produse disponibile de 65 de milioane.

Cantitativ, Marketplace a contribuit cu mai mult de jumătate din vânzările totale a grupului, iar valoric, acestea au reprezentat 32% din valoarea vânzărilor (valoarea medie a produsele vândute de selleri este ceva mai mică decât a celor vândute direct de eMag).

Pe Marketplance își desfășoară activitatea în jur de 16.350 de comercianți, ținta eMag fiind de ajunge la 40.000 în 2020.

În 2018, grupul eMAG și-a crescut numărul de clienți cu 1,9 milioane, dintre care aproape un milion doar în România.

Surprinzător, din acest milion, jumătate provin din mediul rural.

În următorii cinci ani, eMAG plănuiește investiții de 150 de milioane de euro în tehnologie.

”eMAG are sediul central în România și rămâne sediul central în România. Este un brand românesc. Tehnologia este dezvoltată în România, proprietatea intelectuală este dezvoltată în România și cred că aceasta este definiția unei companii românești. (…) eMAG este, cred, o multinațională românească”, a precizat CEO-ul companiei.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.5.2019

Lăsați un comentariu


Europa

Guvernul britanic abrogă legea din 1972 de aderare a UK la UE. Abrogarea intră în vigoare la 31 octombrie

Iulian Soare

Secretarul britanic pentru Brexit, Steve Barclay (foto), a semnat duminică ordinul de aplicare a legii care o abrogă pe cea din 1972, care stabilea aderarea… Mai mult

Stiri

Scope Ratings: România are nevoie de politici fiscale mai bune, ca ratingul să promoveze la o perspectivă stabilă

Adrian N Ionescu

Perspectiva pentru ratingul suveran al României ar putea fi îmbunătăţită de la „negativă” la „stabilă”, doar dacă guvernul va aplica politici eficiente care să ducă… Mai mult

Europa

Directiva UE pentru echilibrul dintre viața personală și viața profesională – noi prevederi

Razvan Diaconu

  Un nou set de drepturi pentru părinți și îngrijitori au intrat în vigoare la 1 august, odată cu Directiva UE privind echilibrul între viaţa… Mai mult

Stiri

Pilonul 2: Câștiguri de până la 4,5% pe an pentru participanții la fondurile de pensii private obligatorii

Adrian N Ionescu

Fondurile de pensii private obligatorii (Pilon 2) au înregistrat pentru participanții lor rate de rentabilitate anualizate de 3,9% până la 4,5%, în iulie, potrivit datelor… Mai mult

Europa

Prognoza guvernului de la Londra: Penuria de alimente, combustibil și de medicamente care va însoți Brexitul fără acord cu UE

Iulian Soare

Marea Britanie se va confrunta cu penurii de combustibil, alimente şi medicamente dacă părăseşte Uniunea Europeană fără un acord de tranziţie, riscând blocarea porturilor şi… Mai mult

Stiri

Mari exituri din România: Grupul energetic CEZ a fixat termenul pentru vânzarea activelor. Ce face Exxon?

Adrian N Ionescu

Grupul energetic ceh CEZ, unul dintre marii vânzători de electricitate din România, a stabilit sfârşitul anului 2022 ca termen pentru vânzarea activelor din România. Directorul… Mai mult

Stiri

Proiect: Direcțiile de la ANAF care trec la Ministerul Finanțelor

Adrian N Ionescu

Soluţionarea contestaţiilor împotriva tuturor actelor administrative fiscale emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), va fi preluată de Ministerul Finanţelor Publice (MFP), potrivit notei… Mai mult