marți

7 mai, 2024

29 mai, 2019

eMAG speră să obțină în următoarele două luni avizul Consiliului Concurenței din Ungaria pentru achiziția Extreme Digital, liderul pieței de retail din statul vecin.

Odată ce fuziunea va intra în linie dreaptă, retailerului românesc i se vor deschide cinci noi piețe, pe care plănuiește să se dezvolte prin platforma marketplace, un motor important al vânzărilor de la nivel local.

”Prin această fuziune ne vom dezvolta în alte țări în care ei sunt prezenți, astfel încât pe lângă cele patru piețe pe care activăm acum, mai adăugăm Croația, Slovenia, Austria, Cehia și Slovacia. (…) În cele cinci noi, dezvoltarea va fi făcută preponderent prin marketplace”, a declarat, miercuri, Iulian Stanciu (foto), CEO-ul eMAG, în cadrul unei conferințe de presă.


eMAG a anunțat preluarea Extreme Digital la sfârșitul lunii martie, iar acum compania vizează să ajungă la afaceri de un miliard de euro în Ungaria, în următorii șase ani.

Piața maghiară este la 70-75% din cea românească, în condițiile în care populația este de două ori mai mică. Consumul per capita este mai ridicat decât la nivel local. Odată integrată noua companie, eMAG, prezentă la ora actuală pe piața din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, plănuiește să își continue dezvoltarea regională.

”Extinderea se va face din Ungaria. Tehnologia va fi cea a eMAG, oamenii vor fi trainuiți de eMAG. Partea de branding o vom discuta și o vom anunța mai încolo. În momentul de față încă nu avem acordul Consiliului Concurenței din Ungaria, deci așteptăm să avem acordul ca să vorbim despre fuziune. Noi speram ca în maxim două luni să avem acest acord. Undeva în primăvara următoare să facem toată fuziunea”, a explicat Stanciu.

eMag, în cifre

În 2018, grupul eMag a avut afaceri de 4,77 de miliarde de lei, în creștere cu 17,5% față de anul anterior. În România, cifra de afaceri de a fost de 3,77 miliarde de lei, piața locală fiind singura care aduce profit, acesta fiind reinvestit în totalitate.


Platforma Marketplace a contribuit substanțial la creșterea afacerilor. În prezent, pe aceasta sunt listate 5,7 milioane de produse, față de 10.000, câte se găseau pe eMAG în 2011. Stanciu consideră că mai există spațiu de creștere, în contextul în care cel mai mare retailer din Franța are o gamă de produse disponibile de 65 de milioane.

Cantitativ, Marketplace a contribuit cu mai mult de jumătate din vânzările totale a grupului, iar valoric, acestea au reprezentat 32% din valoarea vânzărilor (valoarea medie a produsele vândute de selleri este ceva mai mică decât a celor vândute direct de eMag).

Pe Marketplance își desfășoară activitatea în jur de 16.350 de comercianți, ținta eMag fiind de ajunge la 40.000 în 2020.

În 2018, grupul eMAG și-a crescut numărul de clienți cu 1,9 milioane, dintre care aproape un milion doar în România.

Surprinzător, din acest milion, jumătate provin din mediul rural.

În următorii cinci ani, eMAG plănuiește investiții de 150 de milioane de euro în tehnologie.

”eMAG are sediul central în România și rămâne sediul central în România. Este un brand românesc. Tehnologia este dezvoltată în România, proprietatea intelectuală este dezvoltată în România și cred că aceasta este definiția unei companii românești. (…) eMAG este, cred, o multinațională românească”, a precizat CEO-ul companiei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: