La obiect

Cât de realistă este o mai mare implicare a NATO în Orientul Mijlociu – cifre la zi ale prezenței militare în regiune

A fost decizia lui Donald Trump să nu escaladeze militar conflictul cu Iran și să mute confruntarea cu Teheran în domeniul economic. ”Plasa de siguranță”… Mai mult

09.01.2020

La obiect

Catastrofalul mecanism de prevenție din Sănătatea românească: studiu de caz – cancerul la sân. Bulgaria stă de 100 de ori mai bine ca noi

Eurostat prezintă un infografic elocvent pentru abordarile din sistemul de sănătate și pentru modul de a gândi al românilor. Care, din acest punct de vedere,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

Deficitul comercial la 11 luni a depășit 7% din PIB: Sectorul de mașini, pe minus de 3 luni

Deficitul comercial pe luna noiembrie 2019 a fost de 1.490,9 milioane euro, cu aproape cinci procente mai mic față de aceeaşi lună a anului trecut,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

Cronicile

Internaționalizarea afacerilor / eMAG face un pas de intrare pe 5 noi piețe internaționale și țintește la un business de 2 miliarde de euro

de Alexandra Pele , 29.5.2019

eMAG speră să obțină în următoarele două luni avizul Consiliului Concurenței din Ungaria pentru achiziția Extreme Digital, liderul pieței de retail din statul vecin.

Odată ce fuziunea va intra în linie dreaptă, retailerului românesc i se vor deschide cinci noi piețe, pe care plănuiește să se dezvolte prin platforma marketplace, un motor important al vânzărilor de la nivel local.

”Prin această fuziune ne vom dezvolta în alte țări în care ei sunt prezenți, astfel încât pe lângă cele patru piețe pe care activăm acum, mai adăugăm Croația, Slovenia, Austria, Cehia și Slovacia. (…) În cele cinci noi, dezvoltarea va fi făcută preponderent prin marketplace”, a declarat, miercuri, Iulian Stanciu (foto), CEO-ul eMAG, în cadrul unei conferințe de presă.

eMAG a anunțat preluarea Extreme Digital la sfârșitul lunii martie, iar acum compania vizează să ajungă la afaceri de un miliard de euro în Ungaria, în următorii șase ani.

Piața maghiară este la 70-75% din cea românească, în condițiile în care populația este de două ori mai mică. Consumul per capita este mai ridicat decât la nivel local. Odată integrată noua companie, eMAG, prezentă la ora actuală pe piața din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, plănuiește să își continue dezvoltarea regională.

”Extinderea se va face din Ungaria. Tehnologia va fi cea a eMAG, oamenii vor fi trainuiți de eMAG. Partea de branding o vom discuta și o vom anunța mai încolo. În momentul de față încă nu avem acordul Consiliului Concurenței din Ungaria, deci așteptăm să avem acordul ca să vorbim despre fuziune. Noi speram ca în maxim două luni să avem acest acord. Undeva în primăvara următoare să facem toată fuziunea”, a explicat Stanciu.

eMag, în cifre

În 2018, grupul eMag a avut afaceri de 4,77 de miliarde de lei, în creștere cu 17,5% față de anul anterior. În România, cifra de afaceri de a fost de 3,77 miliarde de lei, piața locală fiind singura care aduce profit, acesta fiind reinvestit în totalitate.

Platforma Marketplace a contribuit substanțial la creșterea afacerilor. În prezent, pe aceasta sunt listate 5,7 milioane de produse, față de 10.000, câte se găseau pe eMAG în 2011. Stanciu consideră că mai există spațiu de creștere, în contextul în care cel mai mare retailer din Franța are o gamă de produse disponibile de 65 de milioane.

Cantitativ, Marketplace a contribuit cu mai mult de jumătate din vânzările totale a grupului, iar valoric, acestea au reprezentat 32% din valoarea vânzărilor (valoarea medie a produsele vândute de selleri este ceva mai mică decât a celor vândute direct de eMag).

Pe Marketplance își desfășoară activitatea în jur de 16.350 de comercianți, ținta eMag fiind de ajunge la 40.000 în 2020.

În 2018, grupul eMAG și-a crescut numărul de clienți cu 1,9 milioane, dintre care aproape un milion doar în România.

Surprinzător, din acest milion, jumătate provin din mediul rural.

În următorii cinci ani, eMAG plănuiește investiții de 150 de milioane de euro în tehnologie.

”eMAG are sediul central în România și rămâne sediul central în România. Este un brand românesc. Tehnologia este dezvoltată în România, proprietatea intelectuală este dezvoltată în România și cred că aceasta este definiția unei companii românești. (…) eMAG este, cred, o multinațională românească”, a precizat CEO-ul companiei.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.5.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Ludovic Orban: Gazoductul BRUA se va interconecta cu TurkStream prin Bulgaria

Adrian N Ionescu

Gazoductul BRUA, prin care UE își propune să diversifice aprovizionarea Europei cu surse din afara Rusiei, se va putea aproviziona prin Bulgaria cu gaze rusești… Mai mult

Stiri

Productivitatea pe salariat după tipurile de întreprinderi – comerțul înaintea industriei

Marin Pana

Potrivit datelor  INS pentru referitoare la activitatea întreprinderilor din industrie, construcţii, comerţ şi servicii de piaţă (date provizorii), cea mai mare productivitate pe salariat în… Mai mult

Stiri

Creștere a natalității la Cluj-Napoca, fără politici demografice speciale. Doar politici de creștere a calității vieții și locuirii

Vladimir Ionescu

În Cluj-Napoca s-au născut cu 25% mai mulți copii în 2019 față de 2008. Tinerii încep din ce în ce mai mult să pună accentul… Mai mult

Stiri

Șeful Poliției Câmpia Turzii iese la pensie la 51 de ani: a fost prins băut la volan

Vladimir Ionescu

Șeful Poliției Câmpia Turzii, Dorel Florian Fodorean, s-a pensionat la 51 de ani, după ce a refuzat, recent, să sufle în etilotest „din motive medicale”,… Mai mult

Digital

Premierul Orban despre digitalizarea ANAF: Ducem problema evaziunii în CSAT, procedurile de licitație vor fi rapide

Adrian N Ionescu

În cazul în care Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) va considera că evaziunea fiscală este o ameninţare la adresa siguranţei naţionale, Guvernul va… Mai mult

Europa

Libia – Summit la Berlin: Eforturi de a readuce taberele ostile la negocieri și de a debloca producția de țiței în estul țării

Adrian N Ionescu

Reprezentanții marilor puteri, ai Turciei, țărilor arabe, ai ONU și ai Africii încă încearcă, duminică seara, să convingă cele două tabere ostile din Libia să… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului promite cea mai amplă campanie de împădurire din istoria României. La primăvară

Vladimir Ionescu

În primăvara acestui an, va demara o campanie de împădurire a terenurilor degradate în vederea protejării solului, a refacerii echilibrului hidrologic şi a îmbunătăţirii condiţiilor… Mai mult