fbpx Modifica setari cookieuri

Analiză

Exportul românesc: balanța dintre „Materii prime” și „produse finite” – cheia drasticului deficit comercial

România a încheiat anul 2019 cu un deficit comercial crescut la 17,28 miliarde euro, adică nu mai puțin de 7,8% din PIB. În contextul acestui… Mai mult

30.03.2020

Analiză

Analiză – Ionuț Dumitru / Criza coronavirus – implicatii si solutii la nivel economic

Criza generata de coronavirus are implicatii majore cel putin pe doua paliere – unul al sanatatii publice si unul economic. Evident ca intre cele doua… Mai mult

29.03.2020

La obiect

Măsurile prin care BNR ajută băncile, pentru ca acestea să sprijine economia

În decurs de opt zile, Consiliul de administraţie Băncii Naţionale a României (BNR) a ţinut două şedinţe de urgenţă, în care a luat mai multe… Mai mult

29.03.2020

Analiză

Situația bugetară cu care a intrat România în criza Covid-19

Intrarea în criza COVID ne-a prins într-un moment nefast cu execuția bugetară, tocmai când încercam să reechilibrăm economia dinspre consum spre investiții, dar pe un… Mai mult

29.03.2020

Internaționalizarea afacerilor / eMAG face un pas de intrare pe 5 noi piețe internaționale și țintește la un business de 2 miliarde de euro

de Alexandra Pele , 29.5.2019

eMAG speră să obțină în următoarele două luni avizul Consiliului Concurenței din Ungaria pentru achiziția Extreme Digital, liderul pieței de retail din statul vecin.

Odată ce fuziunea va intra în linie dreaptă, retailerului românesc i se vor deschide cinci noi piețe, pe care plănuiește să se dezvolte prin platforma marketplace, un motor important al vânzărilor de la nivel local.

”Prin această fuziune ne vom dezvolta în alte țări în care ei sunt prezenți, astfel încât pe lângă cele patru piețe pe care activăm acum, mai adăugăm Croația, Slovenia, Austria, Cehia și Slovacia. (…) În cele cinci noi, dezvoltarea va fi făcută preponderent prin marketplace”, a declarat, miercuri, Iulian Stanciu (foto), CEO-ul eMAG, în cadrul unei conferințe de presă.

eMAG a anunțat preluarea Extreme Digital la sfârșitul lunii martie, iar acum compania vizează să ajungă la afaceri de un miliard de euro în Ungaria, în următorii șase ani.

Piața maghiară este la 70-75% din cea românească, în condițiile în care populația este de două ori mai mică. Consumul per capita este mai ridicat decât la nivel local. Odată integrată noua companie, eMAG, prezentă la ora actuală pe piața din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, plănuiește să își continue dezvoltarea regională.

”Extinderea se va face din Ungaria. Tehnologia va fi cea a eMAG, oamenii vor fi trainuiți de eMAG. Partea de branding o vom discuta și o vom anunța mai încolo. În momentul de față încă nu avem acordul Consiliului Concurenței din Ungaria, deci așteptăm să avem acordul ca să vorbim despre fuziune. Noi speram ca în maxim două luni să avem acest acord. Undeva în primăvara următoare să facem toată fuziunea”, a explicat Stanciu.

eMag, în cifre

În 2018, grupul eMag a avut afaceri de 4,77 de miliarde de lei, în creștere cu 17,5% față de anul anterior. În România, cifra de afaceri de a fost de 3,77 miliarde de lei, piața locală fiind singura care aduce profit, acesta fiind reinvestit în totalitate.

Platforma Marketplace a contribuit substanțial la creșterea afacerilor. În prezent, pe aceasta sunt listate 5,7 milioane de produse, față de 10.000, câte se găseau pe eMAG în 2011. Stanciu consideră că mai există spațiu de creștere, în contextul în care cel mai mare retailer din Franța are o gamă de produse disponibile de 65 de milioane.

Cantitativ, Marketplace a contribuit cu mai mult de jumătate din vânzările totale a grupului, iar valoric, acestea au reprezentat 32% din valoarea vânzărilor (valoarea medie a produsele vândute de selleri este ceva mai mică decât a celor vândute direct de eMag).

Pe Marketplance își desfășoară activitatea în jur de 16.350 de comercianți, ținta eMag fiind de ajunge la 40.000 în 2020.

În 2018, grupul eMAG și-a crescut numărul de clienți cu 1,9 milioane, dintre care aproape un milion doar în România.

Surprinzător, din acest milion, jumătate provin din mediul rural.

În următorii cinci ani, eMAG plănuiește investiții de 150 de milioane de euro în tehnologie.

”eMAG are sediul central în România și rămâne sediul central în România. Este un brand românesc. Tehnologia este dezvoltată în România, proprietatea intelectuală este dezvoltată în România și cred că aceasta este definiția unei companii românești. (…) eMAG este, cred, o multinațională românească”, a precizat CEO-ul companiei.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.5.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

De ce mor și tinerii sănătoși din cauza coronavirusului? Variante de lucru – profilul genetic sau expunere la încărcătură virală mare

Iulian Soare

Covid-19 afectează grav persoanele în vârstă și pe cele cu comorbidități, dar există și tineri care au murit din cauza noului coronavirus. Unii oameni de… Mai mult

Stiri

Organizația Mondială a Muncii estimează la 25 mil. joburile ce vor fi pierdute din cauza pandemiei. ”Mai grav decât în criza din anii ‘30”

Iulian Soare

Organizaţia Internaţională a Muncii (OIM) a anunţat că 25 de milioane de locuri de muncă vor fi pierdute în timpul pandemiei de coronavirus, iar reducerile… Mai mult

Stiri

Ministrul Sănătății: Când spitalele de suport vor fi ocupate la jumătate din capacitate, cazurile ușoare vor fi tratate la domiciliu

Vladimir Ionescu

Ministerul Sănătății analizează varianta ca bolnavii asimptomatici sau cei consideraţi cazuri uşoare şi medii să fie trimişi către domicilii, însă “printr-un punct tampon”, începând cu… Mai mult

Europa

Un singur corovanirus, 28 de state: o comparație a măsurilor anti-Covid-19 decise în fiecare stat membru UE

Iulian Soare

Guvernele din întreaga lume au reacționat la amenințarea coronavirus cu măsuri fără precedent în ceea ce privește limitarea drepturilor cetățenilor, cu scopul de a limita… Mai mult

Stiri

“Business as usual”: Primar arestat preventiv pentru luare de mită – cu mănuși și mască la întâlnirea cu denunțătorul

Vladimir Ionescu

Primarului comunei Crişan, județul Tulcea, a fost arestat preventiv sâmbătă, pentru o mită de 10.000 de euro primită de la reprezentantul unei firme de construcții.… Mai mult

Stiri

Secretar de stat: Analizăm varianta suspendării ordonanței ce obligă operatorii la rambursarea pachetelor turistice

Vladimir Ionescu

Secretarul de stat în Ministerul Economiei Emil-Răzvan Pîrjol a declarat, sâmbătă, că executivul analizează, în contextul pandemiei de Covid-19, suspendarea Ordonanţei 2/2018, care obligă operatorii… Mai mult

Stiri

Ziua NATO în România / Klaus Iohannis: Este vital ca Alianța să se poată concentra şi asupra celorlalte ameninţări şi provocări

Vladimir Ionescu

Ziua NATO în România este marcată în acest an sub semnul unităţii şi solidarităţii euro-atlantice, în contextul unei crize sanitare fără precedent pentru lumea contemporană,… Mai mult