În matriculările de mașini noi au scăzut în Uniunea Europeană cu 7,8% în iunie față de aceeași lună a anului trecut, până la puțin peste 1,44 milioane de unități, potrivit datelor preliminare publicate miercuri de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Pe întreg primul semestru din 2019, scăderea a fost de 3,1%, față de S1 / 2018, până la mai puțin de 7,45 milioane de unități.
Dintre toți producătorii Europa, Renault se declară printre puținii constructori optimiști privind perspectiva finală a anului, având și una dintre cele mai mici scăderi, de doar 0,9% pe primul semestru.
În schimb, cea mai mare reducere semestrială au suferit-o producătorii japonezi Nissan (aflată în curs de divorț din parteneriatul cu Renault), Honda (-15,5%), urmați de Fiat Chrysler (-9,5%) și Ford (-7,6%).
România a înregistrat cea mai mare creștere semestrială de înmatriculări (+19,2%) după cea a Lituaniei (+47,1%) – altfel, o piață de patru ori mai mică.
Descărcarcați de AICI Raportul European Automobile Manufacturers’ Association
Renault se așteaptă ca vânzările sale din acest an să rămână stabile, în ciuda amenințărilor Brexitului și se așteaptă la o anumită ercuperare în termeni de volume, pe seama noilor modele, chiar dacă Piața globală s-ar putea contracta cu circa 3%, potrivit declarațiilor citate de Bloomberg și MSN Money.
Minimizarea scăderii de înmatriculări ale Renault s-a datorat mărcilor Dacia, singurele ale grupului care au fost pe plus (10,5%, până la 311.841), dacă nu punem la socoteală creșterea mărcii Alpine, care a ajuns la 2.450 de unități după un spor de 332% față de S1 / 2018.
ACEA pune pe seama scăderii numărului de zile lucrătoare din luna iunie a acestui an (cu două, până la 19, față de 21 în 2018), în vreme ce analiștii se uită mai degrabă la numeroasele rechemări în service, la suspiciunile de falsificare a datelor privind emisiile poluante și la atenţia mai mare dată trecerii la producţia de vehicule lectrice.