Piața auto din România a înregistrat o scădere de 37,8% pe primele 8 luni ale anului, conform datelor DRPCIV privind înmatriculările, citate de un comunicat al Asociației Producătorilor și impăortatorilor de Automobile (APIA), emis miercuri.
Scăderea înmatriculărilor a fost dramatică (-52,5%) în august față de august 2019, până la 12,940 de autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, minibuze si autobuze).
Înmatriculările din august au fost, totuși, de peste două ori mai numeroase decât minimul anului, de 5.268 de unități, din aprilie .
APIA nu precizează datele înmatriculărilor de autovehicule second hand. Pe de altă parte, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) spunea săptămâna trecută că înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au scăzut cu 17,7% în august / august 2020 până la 29.759 unități, și cu 17,9% în primele opt luni din 2020, până la 241.565 unități.
(Citiți și: „Ford și Dacia au produs în România cu peste 9% mai mult în iulie și august 2020”)
APIA spune, în ceea ce privește achizițiile de autoturisme noi din UE, că „este relevantă situația din țările Europei de Vest (peste 90% din piața auto europeană)”, unde s-a înregistrat o scădere de 15,5% în luna august, comparativ cu luna similară a anului 2019. Acest grup de țări a înregistrat în primele 8 luni din 2020, o scădere de 33,1%, comparativ cu aceeasi perioadă din 2019.
Topurile mărcilor și modelelor
În top-ul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), după 8 luni din 2020 conduce Dacia, cu 24.176 unități, urmată de către Volkswagen, cu 6.811 unități, Renault 6.534 unități, Skoda 5.742, Ford 5.727 unități, și Hyundai cu 4.609 unități.
În topul modelelor, Dacia Logan este pe primul loc, cu cele 10.258 unități înmatriculate în 8 luni din 2020 (dar în scădere cu 47,3% comparativ cu anul trecut), urmat de Dacia Sandero cu 5.575 unități (-12,6%), Dacia Duster, 5.440 unități (-30,8%), Renault Clio, 2.409 unități (-44,7%) și Skoda Octavia, 1.970 unități (-44,4%). In acest context general, este de remarcat creșterea înregistrată de Hyundai Kona (+39,2%).
Motorizarea electrică în creștere
Autoturismele „electrice (100% și hibride plug-in) sunt în expansiune, cu 27,4%, respesctiv cu 116% în primele 8 luni din 2020. Scăderea cu 13,6% a înmatriculărilor autoturismelor hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), a redus creșterea întregului segment la 0,5%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În topul pe mărci la 8 luni al automobilelor electrice (100% + cele hibride plug-in), care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (308 unități), Skoda (285 unități) Volkswagen (162 unități), BMW (153 unități) și Hyundai (140 unități).