4 noiembrie, 2024

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat un avans de 4,7% în al treilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, conform datelor publicate luni de INS.

Înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 6%, comparativ cu trimestrul al treilea din anul anterior.

Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 5,3 puncte procentuale faţă de acelaşi trimestru al anului 2023, ajungând la 73,2%.

T3 2024 vs. T3 2023


În trimestrul III 2024, comparativ cu trimestrul III al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la categoria mopede şi motociclete cu 33,3% şi la categoria autoturisme cu 3,5% şi scădere la categoria autobuze şi microbuze cu 22,7%.

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creştere la categoria mopede şi motociclete cu 46% şi scăderi la categoria autobuze şi microbuze cu 22,5% şi la categoria autoturisme cu 13,7%.

Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creşteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 8,8% şi la categoria remorci şi semiremorci cu 5,1% şi scădere la categoria autotractoare cu 1,5%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creştere la categoria remorci şi semiremorci cu 7,1% şi scăderi la categoria autotractoare cu 22,2% şi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 2,7%.


Faţă de trimestrul II 2024, în trimestrul III 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi cu 8,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Vehiculele cu Euro 4, cele mai numeroase – pondere de 33,6% în total

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului III 2024, în proporţie de 63,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 10,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,6%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,4% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 27,6%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 43,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.

INS precizează că înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziţionate în leasing, precum şi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.

Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.

(Citește și: Înmatriculările de mașini noi, în T2 – creșteri la toate categoriile)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: