vineri

19 aprilie, 2024

16 mai, 2016

96% dintre liderii industriei auto susţin că diversitatea de gândire şi experienţă este crucială în traversarea perioadei curente de natură disruptivă din industria auto. Cu toate acestea, potrivit unui studiu global realizat de EY, doar 12% se aşteaptă la o creştere semnificativă a numărului de lideri femei în următorii cinci ani.

Potrivit studiului citat, industria auto din România necesită o nouă abordare a capitalului uman pentru a face faţă cererii crescute din perioada următoare

Sursa-cheie de talent insuficient utilizat

Majoritatea copleşitoare (96%) a liderilor de afaceri afirmă că diversitatea de gândire şi experienţă este esențială pentru conducerea afacerii în contextul transformărilor profunde din industria auto, se arată în studiul global EY privind diversitatea de gen din industria auto – ”Respond to industry volatility without gender diversity? Think again.”


Conform studiului derulat în rândurile managementului companiilor auto din 20 de țări, 56% dintre liderii de business recunosc că femeile reprezintă o sursă-cheie de talent insuficient utilizat.

Cu toate astea, doar una din zece companii declară că organizaţia lor este foarte eficientă în atragerea femeilor şi puţini directori se aşteaptă la intrarea liderilor femei în echipele de conducere în următorii cinci ani.

Deşi 90% dintre companiile auto cred că trebuie să-şi schimbe în mod radical abordarea faţă de atragerea, retenţia şi promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizaţie.

De asemenea, bărbaţii şi femeile au perspective diferite asupra parităţii de gen. 39% dintre femeile chestionate declară că o cultură corporativă care nu sprijină diversitatea de gen şi incluziunea reprezintă o barieră în accesul lor la poziții de top management, faţă de 16% dintre bărbaţi.


Miruna Enache, partener EY România, spune: „Viteza fenomenului disruptiv în sectorul auto creşte într-un ritm fără precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maximă importanță pentru companii. Având în vedere că un miliard de femei vor intra pentru prima dată pe piața globală a muncii până în 2020, promovarea diversităţii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucătorii din industria auto.”

Unde se situează piaţa auto din România

După anii grei pe care i-a traversat piaţa auto din România în urma crizei economice, 2015 şi 2014 au adus primele creşteri semnificative pentru industria auto locală. Anul 2016 se anunţă cu atât mai promiţător, având în vedere creşterea cu 21% a înmatriculărilor de maşini noi din primul trimestru al acestui an – rezultate care vin în absenţa programului „Rabla”, devansat pentru a doua jumătate a anului.

„În acest context, Dacia – motorul industriei producătoare de maşini din România şi cea mai mare companie locală din 2013 – a rămas în continuare cea mai bine vândută marcă de mașini noi. Sugestiv pentru concluziile studiului nostru global, această companie are o doamnă în echipa de conducere. De asemenea, unul dintre cei şase brand manageri ai Porsche România – cel mai mare importator pe piața auto locală – este o doamnă. Cu toate acestea, suntem departe de paritatea de gen într-o industrie în mod tradiţional masculină.

Piața locală auto se pregătește pentru al treilea an consecutiv de creștere după prăbușirea din 2008, pe fondul cererii unor noi tipuri de mașini compacte, cu o tehnologie cât mai avansată la bord. Fiecare companie din această industrie trebuie să facă aşadar schimbări structurale în atragerea, retenţia şi dezvoltarea capitalului uman, pentru a face faţă acestor provocări”, concluzionează Miruna Enache.

Descărcați AICI studiul EY

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: