DOCUMENT / Marile companii de stat profitabile nu pot compensa pierderile de miliarde ale celorlalte peste 800 – analiză Consiliul Fiscal

Companiile cu capital majoritar de stat au înregistrat pierderi nete cumulate de 1,8 miliarde de lei în 2019, în ciuda profitului net de 3,7 miliarde… Mai mult›
09.02.2021
Prăbușire dramatică a productivității muncii în agricultura românească

Productivitatea muncii în agricultura românească s-a prăbușit în 2020, potrivit datelor publicate de Eurostat. Evoluția consemnată față de anul precedent a fost de -47,2%, la… Mai mult›
09.02.2021
Acoperirea importurilor cu exporturi coboară mult sub cea din anul de criză 2010: Deficitul comercial pe 2020 a urcat la 8,5% din PIB

Deficitul comercial a urcat în luna decembrie 2020 la 1.952,4 milioane euro, cu peste 10% în plus față de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit… Mai mult›
09.02.2021
Temelia Bugetului și a PNRR: 50% din actualii lucrători vor avea nevoie de noi calificări până în 2025

Aproximativ 50% din lucrătorii angajați în prezent vor avea nevoie de noi calificări până în 2025 pentru a răspunde nevoilor generate de criza Covid-19 pe… Mai mult›
08.02.2021
Încrederea consumatorilor europeni a crescut până la nivelurile din 2007, anterioare crizei. Cresc şi profiturile companiilor
de Adrian N Ionescu 22.5.2017
Indicatorul Flash de încredere a consumatorilor calculat de Comisia Europeană a crescut cu 0,3 puncte, în mai, până la -3,3 în Zona Euro şi cu 0,1 puncte până la -3,3 în Uniunea Europeană, potrivit unuui anunţ al Directoratului General Economic şi de Afaceri Financiare (DG ECFIN), al Comisiei Europene.
Ritmul lunar de creştere pentru Zona Euro (0,3 puncte) este cel mai mare din vara anului 2007 încoace.
„Această evoluție exprimă premise de accelerare pentru consumul privat din regiune (principala componentă a PIB) pe termen scurt”, potrivit unui raport al Băncii Transilvania, emis luni dimineaţa.
Pe de altă parte, cele mai mari companii europene au înregistrat câştiguri mai mari cu 23% în primul trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2016, beneficiind de dobânzile foarte mici şi de îbncrederea consumatorilloor, potrivit unei analize Wal Street Journal (WSJ).
WSJ compară performanţa companiilor europene cu cea a companiilor americane, ale căror profituri au avansat cu 14% în acelaşi trimestru.
„Europa demonstrează că este surprinzător de rezistentă în acest moment”, a declarat Martin Daum, CEO la Daimler, pentru WSJ. Şeful Daimler a adăugat că vânzările în Europa, au protejat compania de slăbiciunea pieţei din SUA şi Brazilia.