marți

5 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

19 noiembrie, 2013

Producătorul de gaze naturale Romgaz Mediaş va instala anul viitor două sonde în cele două perimetre din Marea Neagră unde este partener cu o firmă din grupul rus Lukoil.

„La anul săpăm două sonde în Marea Neagră în perimetrele cu Lukoil”, a declarat marţi directorul de dezvoltare a afacerilor din Romgaz, Radu Gheorghe, într-o conferinţă de presă, potrivit MEDIAFAX.

El nu a precizat ce costuri presupun aceste operaţiuni.


Întrebat dacă Romgaz va exploata rezerve de gaze neconvenţionale (de șist) în România, așa cum a lăsat să se înțeleagă mistrul delegat pentru energie, Constantin Niță, Radu Gheorghe a răspuns că este prea devreme de spus.

Romgaz este asociat cu alte firme şi în Polonia, unde compania din Mediaş a primit oferte să se asocieze pentru explorarea mai multor perimetre, a mai spus Gheorghe.

OMV și Exxon au găsit deja rezerve de gaz

OMV Petrom și ExxonMobil Exploration and Production Romania au anunțat anul trecut o descoperire semnificativă la exploatările din Marea Neagră, estimările preliminare plasând zăcământul de gaze naturale la 42-84 miliarde metri cubi.

Aceasta cantitate reprezintă de 3-6 ori consumul anual al României.


Zăcământul a fost descoperit în urma forării puțului Domino-1 de către ExxonMobil, prima operațiune la mare adâncime în largul țărmului românesc, cu o adâncime de peste 3.000 de metri.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Specialiștii apreciază că rezervele din Marea Neagră ale României ar putea ajunge la 660 miliarde metricubi

Printre companiile care dețin perimetre concesionate în Marea Neagra se numără OMV Petrom, ExxonMobil (SUA), Sterling Resources (Marea Britanie) și MOL (Ungaria).

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: