Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, (foto) a cerut Consiliului Concurenţei un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă, pentru a afla dacă o eventuală prelungire va fi discutată în Guvern.
Privatizarea CFR Marfă trebuia finalizată pe 15 octombrie, când se încheie termenul de 60 de zile de la intrare în vigoare a Hotărârii de guvern privind privatizarea transportatorului respectiv. Actul a fost publicat în Monitorul Oficial la jumătatea lunii august.
Ulterior, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a explicat că termenul pentru luarea unei decizii este de șase luni şi că aceasta poate fi luată fie de către instituţia pe care o conduce, fie de reprezentanţii unei direcţii de specialitate de la nivelul Comisiei Europene. Pe de altă parte, va dura circa o lună, de la notificarea tranzacţiei, doar pentru a se stabili ce autoritate va emite decizia.
Joi, Ramona Mănescu, a declarat că procedura de privatizare a CFR Marfă este „în termen”, dar va fi reluată dacă nu se va finaliza în graficul stabilit, respectiv până la jumătatea lunii octombrie.
Cât despre termenele de finalizare avansate de Consiliul Concurenței, ministrul Ramona Mănescu a spus că termenele din Hotărârea de guvern sunt foarte clare și că Executivul își dorește ca GFR, firma care a câștigat licitația, să-și onoreze obligațiile în acest termen :
„Am văzut că a fost lansată această discuţie cu privire la decizia Consiliului Concurenţei, care este aşteptată şi sigur că este foarte importantă. (…) Termenele prevăzute în HG şi în contract sunt foarte clare. Noi ne dorim ca domnul Gruia Stoica şi GFR să-şi poată onora obligaţiile în aceste termene. Dacă va exista o nouă hotărâre de guvern de prelungire a termenelor, asta rămâne să discutăm în Guvern, să cerem punctul de vedere al Consiliului Concurenţei, al consultanţilor, şi să vedem dacă într-adevăr în contractul pe care îl avem, în hotărârea de guvern care a fost dată (…) putem într-adevăr să prelungim termenul. Orice prelungire a termenului trebuie să se facă în spiritul legii, în spiritul contractului”, a spus ministrul, potrivit MEDIAFAX.
Ministerul Transporturilor a solicitat deja Consiliului Concurenţei şi consultanţilor un punct de vedere privind acest subiect, a mai spus Ramona Mănescu, adăugând că toate măsurile luate în afara hotărârii de guvern existente trebuie să fie legale, justificate şi oportune.
În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind această tranzacţie.
CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul ei competitor.