fbpx

La obiect

Inflația anuală a urcat la 3,75% – influențe negative conjuncturale pe toată linia

Inflația anuală a urcat la 3,75% conform datelor publicate de INS, după ce prețurile s-au majorat în luna aprilie 2021 cu 0,53% iar efectul de… Mai mult

11.06.2021

La obiect

Falanga noastră din Bruxelles. Incredibil de slaba reprezentare a României în instituțiile UE

„Nu există niciun cetățean român care să ocupe o funcție de conducere în calitate de director general, în timp ce prezența cetățenilor români în alte… Mai mult

09.06.2021

Analiză

Joe Biden vine în Europa – lunga listă a defectelor de reparat în relația transatlantică

Președintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden, începe miercuri, în Europa, primul său turneu în străinătate – o săptămână plină, cu vizite în Marea Britanie,… Mai mult

09.06.2021

La obiect

Deficitul comercial trece de 7 Miliarde de euro (3% din PIB) după doar 4 luni din an. Peste un miliard deficit vine numai din alimente

Deficitul comercial pe aprilie 2021 s-a redus la 1,73 miliarde euro, potrivit datelor comunicate de INS. Semnificativ sub valoarea record din luna precedentă (2,25 miliarde… Mai mult

09.06.2021

Hyperloop – ”tunelul cu vid a lui Elon Musk” – tatonează intrarea pe piața UE, dorind acces inclusiv la finanțare europeană

de Victor Bratu , 9.3.2021

India va găzdui prima linie din lume de transport Virgin Hyperloop

După ce, în decembrie 2020, Comisia Europeană a introdus Hyperloop în Strategia de mobilitate a UE, conducerea companiei americane discută în prezent cu oficiali ai Directorului Mobilitate și Transport despre avantajele acestei noi tehnologii de transport.

Propusă inițial de antreprenorul american Elon Musk, tehnologia Hyperloop se bazează pe principiul transportului pe pernă electromagnetică în vacuum, în care, prin eliminarea frecării, se pot atinge viteze foarte mari.

Un alt miliardar american, Richard Branson, s-a alăturat proiectului lui Elon Musk, compania care experimentează acest tip de transport fiind în prezent cunoscută ca Virgin Hyperloop.

Diana Zhou, director al Virgin Hyperloop, a declarat Euractiv: ”Am fost încântați să observăm cum Comisia Europeană este preocupată să înțeleagă potențialul Hyperloop, în special Directoratul pentru Mobilitate și Transport având o atitudine proactivă în cadrul workshopurilor organizate pe marginea tehnologiei Hyperloop”.

Această tehnologie a fost deja testată în noiembrie 2020, când 2 angajați ai companiei Virgin au devenit primii oameni care au călătorit cu ajutorul acestui sistem de transport. Călătoria s-a realizat în deșertul din apropierea Las Vegas, acolo unde a fost amenajat un poligon de testare al liniei, capsula în care au fost îmbarcați pasagerii atingând o viteză maximă de 172 km/oră pe cei 500 de metri ai tunelului experimental Hyperloop.

Compania americană a atras de la acel moment o finanțare de 500 milioane dolari, inclusiv 170 milioane din partea DP World, operator portuar din Dubai.

Pe termen scurt, Hyperloop urmează să se concentreze pe dezvoltarea unui sistem de transport marfă, lucrând în același timp pentru pregătirea transportului uman cu ajutorul unor ”capsule” cu o capacitate de 28 de pasageri.

”Capsula prototip utilizată la experimentul din Las Vegas a fost special concepută pentru 2 pasageri și a fost menită să demonstreze că transportul de persoane cu acest sistem este perfect funcțional și sigur. Acum ne propunem să demonstrăm și mediului de afaceri că Hyperloop este viabil și din perspectiva de business și că poate opera în realitate, nu doar în teorie”, afirmă Diana Zhou.

Virgin Hyperloop joacă cartea ecologică

Virgin Hyperloop speră ca în următorii 5 ani să operaționalizeze primele linii de transport marfă. Primul traseu Hyperloop este construit în acest moment în India, unde o linie de 130 kilometri va lega Pune, al doilea cel mai mare oraș din provincia Maharashtra, de Aeroportul din Navi Mumbai.

Posibila intrare a Virgin Hyperloop în Europa nu este privită favorabil la modul unanim, criticii argumentând că un continent cu o rețea densă de trenuri și conexiuni aeriene extinse nu are nevoie de un mod de transport care necesită o nouă infrastructură foarte costisitoare.

”Multe companii de transport apelează la subvenții publice din cauza costurilor de întreținere foarte mari. Vorbiți despre tehnologii care au fost construite acum 50, chiar 100 de ani, și încă încercăm să le utilizăm pentru a satisface cerințele de astăzi, ceea ce este un lucru foarte, foarte dificil de realizat.

Avem însă ocazia unică de a construi ceva nou folosind progresele tehnologice care ne sunt astăzi disponibile. Putem proiecta sistemul astfel încât să aibă costuri de întreținere foarte mici. În plus, pentru a atinge obiectivele climatice stabilite pentru 2050, avem nevoie de toate pârgiile și cred că Hyperloop este unnul dintre mijloacele de a atinge aceste ținte”, afirmă Diana Zhou.

Virgin Hyperloop cere UE să fie tratată ca orice alt proiect de infrastructură

Proiectul indian al Virgin Hyperloop este finanțat integral din fonduri private. În SUA, Hyperloop se supune reglementărilor Administrației Căilor Ferate, fiind astfel eligibilă pentru finanțare din programe federale.

În Europa, deocamdată, tehnologia nu are o bază de reglementare. Oficialul Hyperloop a declarat Euractiv că își dorește ca Hyperloop să i se acorde o poziție similară infrastructurii feroviare și rutiere din UE – făcându-o astfel eligibilă pentru finanțare publică.

Sperăm că în Europa vom avea la dispoziție aceleași instrumente ca și alte moduri de transport și că Hyperloop va fi tratată la fel cum Comisia ar trata construirea unei noi autostrăzi , unei linii feroviare noi sau construirea unui aeroport nou”, afirmă Diana Zhou.

Mergeți în homepage ›

Etichete: , , ,
Publicat la data de 9.3.2021

Un raspuns

  1. Emanuel G
    9.3.2021, 7:57 pm

    ”Aerotubexul” lui Henri Coandă, experimentat deja la Măneciu-Ungureni. Ca și în cazul motoarelor cu reacție (inventat de același Coandă) sau al banalelor stilouri (obiect inventat de Petrache Poenaru), gloria și profitul vor fi ale altora.

Lăsați un comentariu


Europa

Robert Schuman, părinte fondator al UE, declarat Venerabil de către Papa Francisc – primul pas spre beatificare

Iulian Soare

Papa Francisc a autorizat decretul ce-i conferă francezului Robert Schuman (foto), considerat cel mai important dintre părinții fondatori ai Uniunii Europene, titlul de Venerabil, o… Mai mult

Europa

54 milioane dolari pagube generate de atacuri cibernetice de tip pfishing în 2020 – raport Eset

Razvan Diaconu

Atacurile de tip phishing, pharming şi vishing au produs pagube de peste 54 de milioane de dolari în 2020, la nivel global, numărul utilizatorilor care… Mai mult

Stiri

Diverta, cel mai mare retailer de carte, intră în insolvență a doua oară în 11 ani

Adrian N Ionescu

Lanţul de librării Diverta, cel mai mare retailer integrat de cărţi, papetărie şi jucării, şi-a cerut intrarea în insolvenţă, pentru a doua oară în ultimii… Mai mult

Stiri

Sesiune extraordinară la Senat pentru desființarea Secției speciale – propunere Stelian Ion

Mariana Bechir

Pentru desființarea Secţiei de investigare a infracţiunilor magistraților (SIIJ), ministrul Justiției propune organizarea unei sesiuni extraordinare a Senatului, în iulie, după sosirea punctului de vedere… Mai mult

Europa

Înfrângere zdrobitoare pentru Emmanuel Macron în alegerile regionale din Franța

Iulian Soare

Partidele de stânga și de dreapta sunt câștigătoarele alegerilor regionale franceze organizate duminică, depășind atât La République n Marche, partidul lui Emmanuel Macron, cât și… Mai mult

Europa

Regulile ajutorului de stat – Comisia Europeană pregătește relaxarea

Iulian Soare

Comisia Europeană va prezenta în a doua jumătate a acestui an o revizuire amplă a regulilor de ajutor de stat cu scopul de a facilita… Mai mult

Europa

G20: Italia vrea impunerea unor condiții de muncă mai bune pentru terții care lucrează cu multinaționalele

Iulian Soare

Italia va solicita țărilor din Grupul G20 să ceară ca marile mutinaționale să îşi asume responsabilitatea pentru condiţii de muncă oferite de furnizorii lor, ca… Mai mult