sâmbătă

20 iulie, 2024

11 noiembrie, 2021

Deficitul de șoferi de camion menține haosul din lanţurile globale de aprovizionare, care se va extinde și în 2022, scrie Digi24.

„Întregul sistem a devenit un blocaj gigantic”, a afirmat Soren Skou, directorul general al A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, potrivit Reuters.

Conform acestuia, navele-container nu pot părăsi porturile din cauza lipsei forţei de muncă, în special şoferi care să transporte bunurile cu camioane mari în Statele Unite şi Marea Britanie, chiar dacă salariile au crescut semnificativ.


Există 300 de nave-container care aşteaptă în zona porturilor, a declarat Skou, după ce Maersk a raportat câştiguri trimestriale robuste, datorită cererii masive de bunuri şi un lanţ global de aprovizionare perturbat de Covid-19, care majorează preţurile la transportul maritim de marfă, conform Agerpres.

Pentru a face faţă cererii în creştere, Maersk a majorat capacitatea (firma deține la ora actuală 700 de nave), dar asta nu compensează congestionarea porturilor, care a provocat în trimestrul trei din 2021 scăderea cu 4% a cantităţii de mărfuri transportate cu navele-container, comparativ cu perioada similară din 2020.

Dacă guvernele nu-şi vor creşte investiţiile în porturi, linii feroviare, depozite şi sisteme rutiere, actuala criză s-ar putea prelungi cu cel puţin încă un an, afirmă specialiștii.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: