vineri

19 aprilie, 2024

15 noiembrie, 2017

”Această evoluţie pozitivă ne face să fim foarte încrezători privind evoluţia ulterioară a încasărilor la buget şi, implicit, posibilitatea de a finanţa proiecte importante pentru România- autostrăzi şi spitale regionale”, a declarat miercuri ministrul Finanțelor, Ionuț Mişa, cu referire la a doua rectificare bugetară din 2017.

Premierul Mihai Tudose pare însă mai prevăzător decât ministrul său de Finanțe- în ședința de miercuri, Guvernul a aprobat ”de principiu” contractarea unui împrumut, până la 35 milioane euro, de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, pentru sprijinirea activităţilor preliminare realizării proiectului de construcţie a autostrăzii Ploieşti-Braşov.

Cele 35 de milioane euro vor fi folosite pentru ”efectuarea de analize, studii geotehnice, topografice, de mediu, exproprieri, documentații tehnico-economice”, după cum explica ministrul Felix Stroe.


Mai prevăzător, sau doar grăbit să împlinească o veche dorință a fostului premier Victor Ponta- aceea de a oferi românilor, cu orice preț, o autostradă pe Valea Prahovei.

Spre deosebire de guvernarea Ponta, în care 2 consecutivi miniștrii ai Transporturilor – Dan Șova și Ioan Rus- au presat permanent pentru semnarea unui contract de realizare a acestei autostrăzi, în actuala guvernare, premierul Tudose și ministrul de Finanțe muncesc pentru împlinirea acestui deziderat.

Un comunicat al Ministerului Finanțelor Publice anunța, în octombrie, că ministrul Ionuț Mișa a discutat cu oficiali ai Băncii Mondiale pe care i-a convins să sprijine financiar construcția autostrăzii Pitești-Brașov. Ministrul de Finanțe urma de fapt indicațiile premierului, care în septrembrie asigura că această autostradă de va face ”cu bani românești” și că Banca Mondială se va implica în proiect.

La nivelul Guvernului, săptămâna trecută s-a decis înfiinţarea unui comitet de coordonare, la nivelul Secretariatului General Guvernului, condus de vicepremierul Ion Marcel Ciolacu, şi o unitate de implementare a proiectului, la Ministerul Transporturilor, responsabilă de componenta tehnică.


În perioada în care eforturile guvernamentale pentru deschiderea de noi șantiere se concentrează pe un proiect care nu se află în planul de priorități europene, restul proiectelor cuprinse de Master Planul aprobat de guvern în 2016, care beneficiază de finanțare europeană, sunt doar subiect de proteste.  În urmă cu aproape 2 săptămâni, a fost organizat un al doilea protest semnificativ al cetățenilor din Iași care cer o autostradă în Moldova. Săptămâna trecută. lipsa de interes pentru autostrada Pitești-Sibiu a generat proteste în județul Argeș.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: