sâmbătă

25 mai, 2024

9 ianuarie, 2013

Guvernul reduce numărul posturilor la cabinetele demnitarilor şi mută o serie de autorităţi de la un minister la altul, potrivit unor acte normative aprobate miercuri.

Cabinetul Ponta II are 28 de membri, cu 7 mai mulţi faţă de Ponta I, astfel încât fiecare ministru va fi nevoit să îşi reducă sensibil numărul de consilieri, însă diferenţa faţă de guvernul precedent pare să nu fie mare ca număr de consilieri.

De asemenea, fiecare minister va avea câte 2 secretari de stat, cu câteva excepţii, cum sunt Ministerul Muncii şi Ministerul Afacerilor Interne, care vor avea câte 3 se retari de stat, a declarat vicepremierul Liviu Dragnea. El a menţionat că numărul total al secretarilor de stat din guvern va fi de 55-60.

Cum se împart cabinetele:

  • Viceprim-ministrul, care are şi calitatea de ministru, poate dispune numai de 1 cabinet de lucru, cu un număr maxim de posturi stabilit pentru această funcţie
  • Cabinetul viceprim-ministrului cu portofoliu, ministru de stat, se reduce cu trei posturi, de la 15 la 12
  • Cabinetul viceprim-ministrului fără portofoliu va avea opt posturi
  • Cabinetele ministrului, ministrului delegat şi secretarului general al Guvernului se reduc cu câte cinci posturi, de la 13 la opt
  • Cabinetele secretarului general adjunct al Guvernului, secretarului de stat şi asimilatului acestuia din cadrul ministerelor, Secretariatului General al Guvernului şi Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se reduc cu câte un post, de la cinci la patru
  • Cabinetul conducătorului de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat, se reduce cu un post, de la patru la trei.

Premierul anunţă decapitări în ministere, deconcentrate companii


Premierul Ponta a cerut ca până în martie să se reducă şi posturile de conducere din ministere, serviciile deconcentrate, companiile de stat:

  • ”Reducerea – eu am propus la jumătate, pentru că sunt o fire optimistă – a tuturor funcţiilor de conducere din aparatul central – directori generali, directori, şefi de servicii, la jumătate. O să vedeţi că funcţionează ministerele şi cu jumătate din funcţiile de conducere.
  • Reducerea în continuare, acolo unde este cazul, a aparatului central, care nu este absolut necesar şi imediat ce o să discutăm soluţia corectă şi cu FMI-ul şi cu Ministerul de Finanţe capacitatea de a plăti la un moment dat mai bine pe cei care au performanţe, însă asta ţine de o idee de restructurare a ceea ce înseamnă aparatul central.
  • Duă aceea, avansăm şi cu regionalizarea, cred că acelaşi lucru trebuie să facem în primul rând în structurile deconcentrate, unde nimeni nu mai ştie acum câţi oameni, câte mii de oameni avem în tot felul de structuri deconcentrate,
  • în companii – şi acolo domnul Vosganian, domnul Niţă, domnul Fenechiu, cei care aveţi companii mari, cu sute şi mii de oameni în plus prin birouri – nu vorbesc de săracul CFR-ist care stă în frig sau cel care repară drumurile, vorbesc de cei de prin birouri”.

Permutări la ministere

Prin hotărâri de guvern, se reorganizează o serie de ministere, astfel încât anumite autorităţi trec de la un ministru la altul:

  • Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale va prelua coordonarea activităţii Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), instituţie aflată până acum în subordinea Guvernului şi coordonarea primului-ministru.
  • Agenţia Naţională de Pescuit şi Acvacultură de la MADR trece la Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice. Prin urmare, personalul şi bunurile Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură vor fi preluate/transferate în cadrul Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice. În aceste condiţii, numărul de posturi al MADR şi instituţiilor subordonate, finanţate de la bugetul de stat, scade cu 97 de posturi, rămânând de 7392.
  • Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Varstnice. Aici ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, va fi ajutată de 3 secretari de stat, iar în plus în cadrul ministerului funcţionează ministrul delegat pentru dialog social. Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al ministerului şi instituţiilor subordonate, în afara Oficiului Român pentru Adopţii, rămâne neschimbat, respectiv 5.275.
  • Oficiul Român pentru Adopţii trece din subordinea Guvernului în subordinea MMFPSPV şi va funcţiona cu un număr maxim de 34 de posturi.
  • Ministerul Afacerilor Externe a preluat activitatea structurilor specializate ale Departamentului pentru Românii de Pretutindeni care se afla la guvern până acum
  • MAE a preluat şi activitatea structurile din domeniul afacerilor europene de la fostul Minister al Afacerilor Europene.
  • MAE va prelua în coordonare şi Institutul European din România. Prin aceste modificări, numărul total de posturi al MAE va fi de 2.218, din care 886 în centrală şi 1.332 în serviciul exterior.
  • Ministerul Tineretului şi Sportului preia personalul din direcţiile proprii specializate din domeniul tineretului şi sportului şi a unităţilor subordonate Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret (ANST) prin desfiinţarea acestora. Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului este de 181, în afara demnitarilor şi a personalului aferent cabinetelor acestora.
  • Conducerea MTS va fi asigurată de ministru, ajutat de 2 secretari de stat şi un subsecretar de stat. Ministerul va mai avea un secretar general şi doi secretari generali adjuncţi, înalţi functionari publici, numiţi în condiţiile legii.
  • Direcţiilor judeţene pentru sport şi tineret devin servicii deconcentrate ale MTS, cu personalitate juridică.
  • MTS va mai avea în subordine: complexurile sportive naţionale, cluburile sportive judeţene, casele de cultură ale studenţilor şi Complexul Cultural Studenţesc Tei – Bucureşti, Centrul national de formare şi perfecţionare a antrenorilor, Muzeul Naţional al Sportului şi Institutul pentru Ştiinţa Sportului şi Performanţa Umană.
  • Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, condus de ministru delegat Dan Şova, dispune de un aparat administrativ propriu compus din 70 de posturi, inclusiv posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
  • Se înfiinţează Autoritatea Naţională pentru Turism, care realizează politica de promovare a turismului şi autorizează operatorii economici şi personalul de specialitate din turism, printre alte atribuţii.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: