fbpx

La obiect

Viciile generează peste 6% din bugetul României – cam cât cheltuielile de Apărare

Peste 17 miliarde de lei s-au colectat la buget anul trecut din așa-numitele ”taxe de viciu”, respectiv accizele la tutun, băuturi alcoolice și taxele pe… Mai mult

05.04.2021

Europa

Pierdere de competitivitate față de Ungaria și Polonia: Rata de schimb reală efectivă – indicator critic pentru România

România și-a îmbunătățit pe parcursul ultimilor ani la nivel regional competitivitatea față de Cehia și Bulgaria, dar a pierdut teren în raport cu Croația, Polonia… Mai mult

04.04.2021

La obiect

2020 – 9 pensionari la 10 salariați. S-a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii 10 ani a pensiei medii

Anul trecut, pensia medie a crescut cu 16,1%, cea mai mare valoare din ultimii zece ani, potrvit datelor comunicate de Institutul Național de Statistică. Puterea… Mai mult

31.03.2021

Europa

DOCUMENT / Încă o strategie europeană pentru care trebuie să se pregătească România: Interzicerea a noi produse chimice considerate periculoase pentru sănătate

Noi probleme s-ar putea adăuga în economie – în industria alimentară, în agricultură și în industria chimică, atunci când va intra în vigoare noua strategie… Mai mult

31.03.2021

Guvernul a atacat la CJUE Pachetul Mobilitate, argumentând că legislația europeană afectează companiile românești

de Vladimir Ionescu , 23.10.2020

Guvernul României a sesizat, în cursul zilei de vineri, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acţiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I.

Sesizările vizează acele prevederi care ”vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Potrivit unui comunicat de presă transmis vineri de MAE, dispoziţiile actelor UE vizate de acţiunile în anulare introduse de Guvernul României privesc ”acele aspecte care vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Se face referire la ”interdicţia efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligaţia întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operaţional al angajatorului sau la locul său de reşedinţă; obligaţia întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operaţiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detaşarea conducătorilor auto.

(Citiți și: ”Reforma transportului rutier în UE a fost adoptată: Implicațiile (mari) pentru România”)

”Stabilirea poziţiei Guvernului României în acţiunile în anulare depuse astăzi la CJUE a fost realizată prin coordonarea dintre MAE şi Ministerul Ttransporturilor, sesizarea Curţii fiind înaintată prin Agentul Guvernamental pentru CJUE din cadrul MAE. Sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autorităţile române pentru contracararea caracterului restrictiv şi disproporţionat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I”, a transmis MAE.

Sursa citată precizează că Guvernul României intenţionează să formuleze cereri de intervenţie în acţiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare.

(Citiți și: ”Cel mai bun serviciu românesc la export se luptă cu legislația UE pentru a rămâne competitiv în UE”)

Cele trei acte legislative care alcătuiesc Pachetul Mobilitate I, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020 şi cu privire la care Guvernul României a introdus acţiuni în anulare parţială, sunt următoarele:

– Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor;

– Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier;

– Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

”Amintim că România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia). Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European”, a mai transmis MAE.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.10.2020

Un raspuns

  1. Caliman Eugen
    23.10.2020, 8:50 pm

    Este trist ca Estul European (in special) face cel mai “bun serviciu la export” din viata frustata de normalitate a soferilor rupti de familie, care fac din cabina casa, masa si dormitor ani de zile.Romania trebuie sa faca “servicii industriale bune la export”, dupa evaluarea si promovarea unui proiect de rindustrializare propus presedintelui PNL/PM L. Orban personal!

Lăsați un comentariu


Stiri

Percheziții DNA la unități ale Jandarmeriei – suspiciuni legate de organizarea unor concursuri de promovare în corpul ofițerilor

Vladimir Ionescu

Procurorii DNA fac, marţi, percheziţii la mai multe sedii ale unor unităţi ale Jandarmeriei, într-un dosar ce vizează organizarea unui concurs de promovare în corpul… Mai mult

Stiri

Parlament / Plen reunit pe 21 aprilie pentru votul pe rapoartele CNA, SRTv şi SRR

Razvan Diaconu

Birourile Permanente au decis marți că Senatul și Camera Deputaţilor vor avea, de principiu, plen reunit pe 21 aprilie pentru a vota rapoartea de activitate… Mai mult

Stiri

HORECA cere și ea salariu minim diferențiat, după modelul din Construcții, și alte facilități fiscale

Razvan Diaconu

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității (FIO) solicită Guvernului României un salariu minim mai ridicat, acompaniat de unele facilități fiscale pe modelul celor acordate sectorului de… Mai mult

Europa

Cehia / Ministrul de Externe a fost demis din cauza opoziției față de vaccinul rusesc Sputnik V

Iulian Soare

Ministrul ceh de externe Tomáš Petříček (foto) a fost demis luni, a anunțat biroul președintelui Miloš Zeman pe Twitter. Politico scrie că Petříček este al… Mai mult

Europa

Comisarul Vera Jourová, noi asigurări: Vaccinarea și adeverința nu vor fi condiție prealabilă pentru a călători

Iulian Soare

Eliberarea unei dovezi de vaccinare după imunizare nu este un concept nou și că nici certificatul verde digital, nici vaccinarea nu vor fi o condiție… Mai mult

Europa

Banca Mondială și Alianța pentru Vaccinuri cer statelor bogate transparență și redistribuirea stocurilor către țările sărace

Iulian Soare

Preşedintele Băncii Mondiale, David Malpass, și preşedintele Gavi (Alianţa pentru vaccinuri), Jose Manuel Barroso, au discutat marți necesitatea ca țările cu cu stocuri de vaccin… Mai mult

Stiri

Investiţii de peste 1,6 mld. lei în magistrale și reţelele de gaze, aprobate de ANRE pentru 2021

Adrian N Ionescu

Operatorul magistralelor de transport de gaze naturale Transgaz (TGN) și companiile de distribuție vor realiza investiţii totale de peste 1,6 miliarde de lei în anul… Mai mult