fbpx

Chestiunea

De unde ni se trage: avem cei mai puțini absolvenți specializați în Educație din UE. Cum stăm la alte domenii

România are cei mai puțini absolvenți specializați în educație din UE raportat la mărimea populației rezidente, potrivit datelor publicate de Eurostat. Din distribuția absolvenților de… Mai mult

22.11.2020

La obiect

Legislație de mare impact pusă în dezbatere: Cum va funcționa în România sistemul de garanție-returnare care va intra în vigoare la 1 aprilie 2022

Începând de pe 1 aprilie 2022, toate ambalajele de băuturi comercializate în România vor purta o garanție de 50 de bani, sumă ce va fi… Mai mult

19.11.2020

La obiect

DOCUMENT / Strategia energetică – Principalele prevederi: 3 ținte esențiale, 6 direcții de investiții, 8 obiective

Ministerul Economiei și Energiei (MEEMA) propune o ordonanță de urgență prin care să se ocolească Parlamentul pentru aprobarea „formei finale” a Strategiei energetice a României… Mai mult

19.11.2020

Chestiunea

Estimarea PIB 2020 – redusă pentru a treia oară în prognoza oficială. Observații

Estimarea pentru PIB 2020 a fost redusă pentru a treia oară consecutiv în așa-numită Prognoză preliminară de toamnă pentru rectificarea bugetară publicată de Comisia Națională… Mai mult

19.11.2020

Guvernul a atacat la CJUE Pachetul Mobilitate, argumentând că legislația europeană afectează companiile românești

de Vladimir Ionescu , 23.10.2020

Guvernul României a sesizat, în cursul zilei de vineri, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acţiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I.

Sesizările vizează acele prevederi care ”vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Potrivit unui comunicat de presă transmis vineri de MAE, dispoziţiile actelor UE vizate de acţiunile în anulare introduse de Guvernul României privesc ”acele aspecte care vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Se face referire la ”interdicţia efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligaţia întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operaţional al angajatorului sau la locul său de reşedinţă; obligaţia întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operaţiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detaşarea conducătorilor auto.

(Citiți și: ”Reforma transportului rutier în UE a fost adoptată: Implicațiile (mari) pentru România”)

”Stabilirea poziţiei Guvernului României în acţiunile în anulare depuse astăzi la CJUE a fost realizată prin coordonarea dintre MAE şi Ministerul Ttransporturilor, sesizarea Curţii fiind înaintată prin Agentul Guvernamental pentru CJUE din cadrul MAE. Sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autorităţile române pentru contracararea caracterului restrictiv şi disproporţionat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I”, a transmis MAE.

Sursa citată precizează că Guvernul României intenţionează să formuleze cereri de intervenţie în acţiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare.

(Citiți și: ”Cel mai bun serviciu românesc la export se luptă cu legislația UE pentru a rămâne competitiv în UE”)

Cele trei acte legislative care alcătuiesc Pachetul Mobilitate I, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020 şi cu privire la care Guvernul României a introdus acţiuni în anulare parţială, sunt următoarele:

– Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor;

– Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier;

– Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

”Amintim că România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia). Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European”, a mai transmis MAE.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.10.2020

Un raspuns

  1. Caliman Eugen
    23.10.2020, 8:50 pm

    Este trist ca Estul European (in special) face cel mai “bun serviciu la export” din viata frustata de normalitate a soferilor rupti de familie, care fac din cabina casa, masa si dormitor ani de zile.Romania trebuie sa faca “servicii industriale bune la export”, dupa evaluarea si promovarea unui proiect de rindustrializare propus presedintelui PNL/PM L. Orban personal!

Lăsați un comentariu


Stiri

Klaus Iohannis, îndemn la vot: Alegeți cu responsabilitate, miza este uriașă

Razvan Diaconu

Preşedintele Klaus Iohannis a făcut, vineri, un apel privind prezenţa la vot, arătând că votul este cel mai puternic instrument aflat la îndemâna cetăţeanului. “Peste… Mai mult

Stiri

160 de milioane de lei pentru plata chiriilor magazinelor din mall-uri – memorandum discutat în Guvern

Vladimir Ionescu

Guvernul vrea să acorde ajutor de stat magazinelor din centrele comerciale care nu au putut derula activitate economică în timpul stării de urgenţă, subvenționând chiriile… Mai mult

Stiri

Indicatorii tehnico-economici ai Centrului de arși de la Spitalul pentru copii Grigore Alexandrescu, aprobați

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat vineri indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „ Construirea unui centru de arşi şi reorganizarea fluxurilor medicale ale spitalului pentru o mai… Mai mult

Stiri

Giganții IT americani vor putea fi sancționați dacă defavorizează companiile din România – proiect OUG

Vladimir Ionescu

Google, Facebook, Amazon, Instagram sau Airbnb vor putea fi sancționate de Consiliul Concurenței în situația în care nu au comportament echitabil și transparent față de… Mai mult

Stiri

Perspectiva mediului de afaceri asupra programelor de guvernare prezentate de partidele parlamentare

Vladimir Ionescu

Confederației Patronală Concordia a trecut în revistă programele de guvernare ale principalelor partide din România, evaluarea vizând măsurile ce vizează economia, în general, și piața… Mai mult

Stiri

Schema de ajutor de stat pentru turism și HoReCa a fost aprobată

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat vineri proiectul de OUG privind acordarea unui ajutor nerambursabil companiilor din turism și HoReCa. Acestea ar urma să primească un grant în… Mai mult

Stiri

Guvernul a prelungit șomajul tehnic și a modificat programul kurzarbeit

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat în ședința de vineri două acte normative care vizează sprijinirea angajaților și a angajatorilor: unul prevede prelungirea șomajului tehnic până la jumătatea… Mai mult