fbpx

Just Business

300 mil. euro alocate de România pentru a intra în revoluția europeană a microelectronicii: Banii sunt singura problemă?

Cercetarea și producția în domeniul microelectronicii au alocate prin PNRR 300 milioane euro, iar ministrul Cristian Ghinea anunța, cu câteva zile în urmă: ”Pariez că… Mai mult

18.07.2021

La obiect

Scădere dramatică la productivitatea resurselor României în ultimii 20 de ani

România s-a situat anul trecut pe ultimul loc între statele membre UE în ceea ce privește productivitatea resurselor, confor datelor publicate de Eurostat. Acest indicator… Mai mult

18.07.2021

La obiect

20-34 de ani – nici nu lucrează și nici nu învață: Observații pe locul fruntaș deținut de România la procentul tinerilor fără nicio ocupație

România figurează printre statele UE cu cea mai mare pondere a tinerilor care nici nu lucrează și nici nu învață („neither in employment nor in… Mai mult

16.07.2021

Chestiunea

Noul test de stres al industriilor europene: condițiile și țintele sectoriale de mediu impuse de Comisia Europeană

Odată cu lansarea, miercuri 14 iulie, pachetului legislativ ”Fit for 55”, UE devine prima economie din lume care dă startul procesului de legiferare a obiectivului… Mai mult

15.07.2021

Guvernul a atacat la CJUE Pachetul Mobilitate, argumentând că legislația europeană afectează companiile românești

de Vladimir Ionescu , 23.10.2020

Guvernul României a sesizat, în cursul zilei de vineri, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) cu trei acţiuni în anularea prevederilor problematice din Pachetul Mobilitate I.

Sesizările vizează acele prevederi care ”vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Potrivit unui comunicat de presă transmis vineri de MAE, dispoziţiile actelor UE vizate de acţiunile în anulare introduse de Guvernul României privesc ”acele aspecte care vor avea implicaţii negative semnificative asupra pieţei interne şi vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune”.

Se face referire la ”interdicţia efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligaţia întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operaţional al angajatorului sau la locul său de reşedinţă; obligaţia întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaţionale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operaţiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detaşarea conducătorilor auto.

(Citiți și: ”Reforma transportului rutier în UE a fost adoptată: Implicațiile (mari) pentru România”)

”Stabilirea poziţiei Guvernului României în acţiunile în anulare depuse astăzi la CJUE a fost realizată prin coordonarea dintre MAE şi Ministerul Ttransporturilor, sesizarea Curţii fiind înaintată prin Agentul Guvernamental pentru CJUE din cadrul MAE. Sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autorităţile române pentru contracararea caracterului restrictiv şi disproporţionat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I”, a transmis MAE.

Sursa citată precizează că Guvernul României intenţionează să formuleze cereri de intervenţie în acţiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare.

(Citiți și: ”Cel mai bun serviciu românesc la export se luptă cu legislația UE pentru a rămâne competitiv în UE”)

Cele trei acte legislative care alcătuiesc Pachetul Mobilitate I, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020 şi cu privire la care Guvernul României a introdus acţiuni în anulare parţială, sunt următoarele:

– Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce priveşte cerinţele minime referitoare la duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal şi a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce priveşte poziţionarea prin intermediul tahografelor;

– Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 şi (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluţiile sectorului transportului rutier;

– Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE şi la Directiva 2014/67/UE privind detaşarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier şi de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce priveşte cerinţele de control şi a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.

”Amintim că România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta şi Polonia). Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European”, a mai transmis MAE.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 23.10.2020

Un raspuns

  1. Caliman Eugen
    23.10.2020, 8:50 pm

    Este trist ca Estul European (in special) face cel mai “bun serviciu la export” din viata frustata de normalitate a soferilor rupti de familie, care fac din cabina casa, masa si dormitor ani de zile.Romania trebuie sa faca “servicii industriale bune la export”, dupa evaluarea si promovarea unui proiect de rindustrializare propus presedintelui PNL/PM L. Orban personal!

Lăsați un comentariu


Stiri

Alexandru Pînzari, fostul ministru al Apărării din Republica Moldova, a fost arestat

Razvan Diaconu

Fostul ministru al Apărării din Republica Moldova Alexandru Pînzari (foto) a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, fiind acuzat de infracțiuni comise în perioada… Mai mult

Stiri

Noua Zeelandă interzice prin lege terapia de conversie LGBT

Iulian Soare

Noua Zeelandă are, de vineri, o lege care pedepsește cu până la 5 ani de închisoare practicile care vizează schimbarea orientării sexuale sau identității de… Mai mult

Stiri

Ambasadorul Iranului, convocat de urgență la MAE. România cere explicații și anunță un „răspuns adecvat” în cazul marinarului ucis

Razvan Diaconu

România condamnă cu fermitate atacul cu dronă comis asupra vasului “Mercer Street”, care s-a soldat cu pierderea vieții comandantului navei, cetățean român, anunță Ministerul Afacerilor… Mai mult

Stiri

Peste 75% dintre companiile fraudate din România sunt fraudate de proprii angajaţi – analiză

Vladimir Ionescu

Companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi în aproape opt din zece cazuri (peste 75%). Unul dintre cele mai întâlnite tipuri de fraudă este… Mai mult

Europa

Cehia și Polonia oferă viză atletei din Belarus forțată de autoritățile țării sale să plece de la Olimpiadă

Iulian Soare

Atleta din Belarus care a refuzat ordinul oficialilor echipei sale de a se retrage din competiția olimpică și de a zbura acasă este în siguranță,… Mai mult

Stiri

Jocurile Olimpice Tokyo/ Atletă din Belarus scoasă din lotul țării sale și dusă cu forța la aeroport. Sportiva cere azil politic în UE

Razvan Diaconu

Kristina Timonovskaia, atletă din Belarus, a fost forţată să-şi suspende participarea la Jocurile Olimpice de la Tokyo şi să părăsească Japonia după ce a criticat… Mai mult

Stiri

CFR anunță că reduce viteza de circulaţie a trenurilor din cauza caniculei

Vladimir Ionescu

CFR SA a anunţat că în zilele când sunt prognozate temperaturi cuprinse între 37 şi 39 de grade în aer, personalul companiei va lua măsuri… Mai mult