miercuri

8 decembrie, 2021

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

Guvernul aprobă Strategia Națională privind Agenda Digitală: Necesarul de investiții – 3,9 miliarde de euro

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

7 aprilie, 2015

agenda-digitalaGuvernul a aprobat marți Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România – 2020, a cărei implementare va atrage investiții totale de aproximativ 3,9 miliarde euro, potrivit estimărilor autorităților de la București, și care are în vedere creșterea gradului de utilizare a internetului atât la nivelul administrației, cât și la nivelul cetățenilor în România.

Impactul direct și indirect asupra economiei poate fi tradus într-o creștere a PIB de 13%, creșterea numărului de locuri de muncă cu 11% și reducerea costurilor administrației cu 12% în perioada 2014-2020, mai susține Guvernul, potrivit unui comunicat de presă.

Strategia Națională privind Agenda Digitală adoptată de Executiv definește patru domenii de acțiune, după cum urmează :

  •  e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing și Social Media – domeniu prin care se vizează creșterea eficienței și reducerea costurilor din sectorul public din România prin modernizarea administrație
  • TIC în educație, cultură și sănătate – domeniu prin care se vizează sprijinul acestor tehnologii la nivel sectorial
  • TIC în e-comerț, precum și cercetarea, dezvoltarea și inovarea în TIC – domeniu ce vizează avantajele comparative regionale ale României și sprijină creșterea economică în domeniul privat
  • Broadband și servicii de infrastructură digitală – domeniu ce vizează asigurarea incluziunii sociale

Măsurile concrete prevăzute în Strategie vor duce la:

  • asigurarea accesului cetățenilor și organizațiilor la servicii publice electronice (servicii de e-Guvernare);
  • îmbunătățirea accesului la internet prin creșterea gradului de acoperire a rețelelor de comunicații electronice de mare viteză în bandă largă;
  • creșterea gradului de utilizare a internetului;
  • promovarea comerțului electronic;
  • creșterea numărului serviciilor publice electronice transfrontaliere;
  • sporirea conținutului digital și dezvoltarea de infrastructuri TIC în domeniile educației, sănătății și culturii;
  • sprijinirea creșterii valorii adăugate generate de sectorul TIC prin susținerea cercetării-dezvoltării și inovării în domeniu.

De asemenea, Strategia fixează, pentru România anului 2020, atingerea următorilor indicatori :

– cel puțin 35% dintre cetățeni să utilizeze sistemele de e-Guvernare;

– cel puțin 60% dintre cetățeni să utilizeze cu regularitate internetul;


– cel puțin 30% dintre cetățeni să facă achiziții on line;

– o acoperire cu rețele de comunicații în bandă largă (peste 30 Mbps) de minim 80%.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Strategia Națională privind Agenda Digitală definește cadrul pentru o structură instituțională care va oferi o viziune unitară, va gestiona centralizat și coordonat toate aspectele legate de informatizarea serviciilor publice și de realizarea interoperabilității la nivel european.

Strategia Națională privind Agenda Digitală este în acord cu Agenda Digitală Europeană care se referă la rolul major pe care utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) va trebui să-l joace în realizarea obiectivelor Europa 2020.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

De studiat graficul de mai jos: el reprezintă o parte a analizei apărute în revista (exclusiv print) CRONICILE Curs de Guvernare nr. 88 (titlurile și autorii – LINK...

rrr