Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico-economici ai tronsonului autostrăzii A7 Ploiești – Buzău. Cătălin Drulă a precizat că licitația pentru atribuirea contractului de execuție va fi lansată până la finalul lunii mai.
”Este un proiect lucrat în ultimii 2 ani și, foarte important, lansăm acum inclusiv procedurile de expropriere. Asta înseamnă că, la semnarea contractului – optimist, într-un interval de 4-6 luni, care depinde însă și de eventualele contestații, dar știu că sunt în lucru, și la nivelul guvernului și la Parlament, modificări care să facă mai rapidă partea de contestații – constructorul poate intra direct în teren. Nu mai avem o pauză până să vedem lucrări, nu pierdem timp, un an sau doi, cu exproprieri”, a anunțat ministrul Drulă.
Tronsonul de autostradă Ploiești – Buzău face parte din autostrada A7 și are o lungime de 63 de km, stații de încărcare a vehicolelor electrice, 160 ha perdele forestiere și 6 noduri rutiere.
”Următoarele tronsoane, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, sunt într-un stadiu similar, cu un decalaj de 3-4 luni. Anul acesta cred că putem să le scoatem pe toate la licitație de execuție. Proiectarea este deja realizată. Sperăm ca finanțarea, e un proiect mare, să se facă din fonduri PNRR, am discutat specific la Bruxelles pe acest proiect”, a mai spus ministrul.
În legătură cu cealaltă autostradă pe care o așteapă Moldova, A8, ministrul transporturilor a anunțat că vineri se lansează licitația pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț-Iași-Ungheni.
La mijlocul lunii aprilie, ministrul Drulă a anunțat că Autostrada A7 și capetele Autostrăzii A8 spre Moldova vor fi finanțate prin Planul de Relansare și Reziliență (PNRR).
În PNRR au fost incluse mai multe proiecte majore de infrastructură rutieră, România solicitând cea mai mare finanțare pentru construcția de autostrăzi între statele membre UE. Comisia Europeană încă nu a acceptat proiectele propuse de România.