Google a făcut apel la amenda de 2,42 miliarde de euro impusă de Comisia Europeană în iunie, a declarat luni, pentru DPA, o sursă de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), instanța juridică supremă din Uniunea Europeană.
Comisia Europeană (CE) a amendat în urmă cu 2 luni Google, cu 2,42 miliarde de euro, pentru abuz de poziție dominantă și promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenței.
CJUE doar a confirmat apelul, dar nu a furnizat detalii suplimentare.
Comisia Europeană își va apăra în instanță decizia, a anunțat luni un purtător de cuvânt al forului comunitar, după anunțul privind apelul.
”Google a venit cu multe servicii și produse inovative care au schimbat viața noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții, realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Ce a făcut Google este ilegal, conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații”, a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, Google a intrat pe piața separată de comparare a cumpărăturilor în Europa cu un produs care din 2013 se numește ”Google Shopping”. El permite consumatorilor să compare online produsele și prețurile și să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon și eBay.
Serviciile de comparare a cumpărăturilor se bazează pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri și generează venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai mulți retaileri care vor să-și prezinte produsele într-un serviciu de comparare a cumpărăturilor. Ținând cont de dominația Google pe Internet, motorul său de căutare este o sursă importantă de trafic pentru serviciile de comparare a cumpărăturilor.
Din 2008, Google a început să implementeze pe piețele europene o schimbare fundamentală a strategiei pentru a-și impune serviciul său de comparare a cumpărăturilor. În prezent, serviciul Google de comparare a cumpărăturilor este mult mai vizibil consumatorilor care folosesc motorul de căutare Google, în timp ce serviciile rivalilor sunt mai puțin vizibile.