Germania, Italia şi Spania s-au alăturat grupului de 12 state membre ale UE care au solicitat Comisiei Europene suspendarea obligației companiilor aeriene de a returna pasagerilor, în totalitate, a banilor pe biletele zborurilor anulate, conform unor oficiali francezi citați de Reuters, agenție preluată de Agerpres.
Cele 12 state membre ale Uniunii Europene susţin că transportatorilor aerieni ar trebui să li se permită să ofere în schimb vouchere pentru zboruri ulterioare, în contextul impactului pandemiei de coronavirus.
„Sunt încântat că o majoritate semnificativă a statelor membre sprijină solicitarea mea de a autoriza companiile aeriene şi grupurile maritime să folosească temporar vouchere atunci când sunt anulate călătoriile, astfel încât să-şi păstreze rezervele de numerar, în timp ce sunt protejate drepturile pasagerilor la despăgubiri”, a declarat ministrul francez al Transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari.
Pandemia de COVID-19 a obligat companiile aeriene să blocheze la sol avioanele pentru mai mult de o lună, astfel că mai multe companii precum Lufthansa şi Air France KLM încearcă să obţină sprijin de la stat.
Până acum, oficialii Comisiei Europene declaraseră că operatorii aerieni trebuie să respecte reglementările UE şi să acorde compensaţii pentru zborurile anulate. Companiile aeriene pot emite vouchere doar dacă pasagerii le acceptă.
Într-o scrisoare comună trimisă miercuri, miniştrii Transporturilor din Belgia, Bulgaria, Cipru, Cehia, Franţa, Grecia, Irlanda, Letonia, Malta, Olanda, Polonia şi Portugalia au cerut Comisiei Europene un amendament temporar la Directiva UE privind drepturile pasagerilor. Semnatarii scrisorii susţin că Executivul comunitar ar trebui să propună de urgenţă acest amendament, conform căruia consumatorii vor fi obligaţi să accepte vouchere în locul returnării banilor, cu anumite condiţii.
Voucherele ar trebui să fie valabile pentru o perioadă limitată de timp şi ar trebui să includă dreptul rambursării banilor dacă nu sunt folosite până la data limită. De asemenea, ar trebui să fie oferită o protecţie împotriva riscului de faliment al companiilor aeriene.