Autoritățile de reglementare de la Bruxelles nu au reușit încă să strângă dovezi pentru a-și susține acuzațiile conform cărora gigantul american Amazon ar fi încălcat legile de concurență, în ciuda faptului că lucrează la acest caz de doi ani, conform unor surse citate de Financial Times.
În iulie 2019, oficialii UE au acuzat retailerul online că ar manipula algoritmul din platformă pentru a-și promova ”artificial” propriile produse în detrimentul altor companii care vând pe platforma gestionată de Amazon. Drept rezultat, oficialii UE au acuzat că utilizatorii ajung să cumpere produse de o calitate mai proastă la prețuri mai mari.
Cu toate acestea, oficialii UE nu reușesc să înțeleagă încă modul în care funcționează algoritmul Amazon, deși au trimis o serie de întrebări detaliate referitoare la criteriile utilizate pentru a promova un produs sau altul, conform unor surse citate de publicația americană.
Aceeași sursă a adăugat că nu prea sunt șanse ca oficialii UE să capete acces direct la algoritmul brevetat a Amazon în încercarea de a-și construi cazul, întrucât intervine legislația secretelor comerciale.
”Cazurile care implică alogritmi sunt complexe. Însă UE nu trebuie să dicteze cum să funcționeze un cod de computer. Este treaba companiei care utilizează un algoritm să livreze un rezultat corect raportat la piață”, a explicat pentru FT un specialist din Bruxelles.
Jurnaliștii FT notează totuși că investigația asupra practicilor Amazon avansează într-un ritm mai lent decât alte investigații comparabile.