România – locul 7 în UE la ponderea energiei electrice din surse regenerabile, dar în regres pe ultimii patru ani

România s-a situat în 2019 pe locul 7 în UE la ponderea energiei electrice obținute din surse regenerabile, potrivit datelor publicate de Eurostat, înaintea Germaniei… Mai mult›
10.01.2021
Cifra de afaceri din comerț: +2,1% pe primele 11 luni din 2020, prin revenirea vânzărilor de produse nealimentare

Comerțul cu amănuntul (fără autovehicule și motociclete) a înregistrat o creștere de 2% în volum brut a cifrei de afaceri cumulat pe primele unsprezece luni… Mai mult›
07.01.2021
Matematica pandemiei: Costul sănătății vs. costul bolii. Studiu de caz – SUA în criza Covid-19

Costurile financiare cumulate ale pandemiei de COVID-19 asupra Statelor Unite, estimare care a ținut cont de pierderile economice, dar și de cele survenite ca urmare… Mai mult›
07.01.2021
O stafie plutește peste Câmpia Română: Canalul de irigatii Siret-Bărăgan. Despăgubirile pentru secetă sunt de 5 ori mai mari decât alocările pentru irigații

Mult visatul canal de irigații Siret – Bărăgan, care ar trebui să aducă apă pentru mai mult de jumătate de milion de hectare din Câmpia… Mai mult›
06.01.2021
Franța / Vânzarea automobilelor cu motoare cu combustie internă, oprită după 2040
de Iulian Soare 6.7.2017
Franța va permite comercializarea autovehicolelor propulsate cu motoare pe benzină și pe motorină până în anul 2040, a anunțat joi ministrul francez al Mediului, Nicolas Hulot, anunță Financial Times.
Anunțând joi planul guvernamental referitor la schimbările climatice, Hulot a afirmat: ”Anunțăm oprirea vânzărilor de automobile cu motoare diesel sau pe benzină după anul 2040”
Ministrul Hulot nu a precizat cum va fi implementată interdicția sau dacă aceasta va include și modelele hibrid fabricate în prezent.
Oficialul francez a avertizat însă că acestă abițioasă țintă va transfera ”o mare greutate” pe umerii producătorilor francezi. Renault și PSA, producătorul Peugeot și Citroen, sunt ambele deținute parțial de statul francez.
Anunțul ministrlui francez vine într-o perioadă în care producătorii de automobile din întreaga lume se îndreaptă rapid către alternative ecologice, impulsionați de cererea crescută dar și de presiunile reglementatorilor care coboară constant stacheta normei de poluare.
Volvo a anunțat la începutul săptămânii că după 2019 nu va mai lansa niciun model care să fie propulsat exclusiv cu moatoare cu combustie internă.
Vânzările globale de automobile electrice au reprezentat sub 1% din vânzările totale în 2016.
Potrivit IDTechEX, specializat în cercetări de piață, vânzarea de automobile electrice urmează să crească permanent în viitor, de la 672.000 de unități în 2017 la aproape 7 milioane unități în 2027.