La obiect

Cât de realistă este o mai mare implicare a NATO în Orientul Mijlociu – cifre la zi ale prezenței militare în regiune

A fost decizia lui Donald Trump să nu escaladeze militar conflictul cu Iran și să mute confruntarea cu Teheran în domeniul economic. ”Plasa de siguranță”… Mai mult

09.01.2020

La obiect

Catastrofalul mecanism de prevenție din Sănătatea românească: studiu de caz – cancerul la sân. Bulgaria stă de 100 de ori mai bine ca noi

Eurostat prezintă un infografic elocvent pentru abordarile din sistemul de sănătate și pentru modul de a gândi al românilor. Care, din acest punct de vedere,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

Deficitul comercial la 11 luni a depășit 7% din PIB: Sectorul de mașini, pe minus de 3 luni

Deficitul comercial pe luna noiembrie 2019 a fost de 1.490,9 milioane euro, cu aproape cinci procente mai mic față de aceeaşi lună a anului trecut,… Mai mult

09.01.2020

Analiză

O problemă-cheie pentru dezvoltarea României: unde au ajuns decalajele în profil teritorial

Decalajele în materie de PIB/locuitor între regiunile României se vor reduce până în anul 2023 dar, în majoritatea cazurilor, pe baza amplificării declajelor între județele… Mai mult

08.01.2020

Cronicile

Francois Hollande la București: Mizele economice din spatele declarațiilor publice

de Victor Bratu 13.9.2016

French President Francois Hollande welcomes Romanian President Klaus Iohannis at the Elysee Palace in ParisÎn cursul după-amiezii de marţi, președintele Francois Hollande, aflat în vizită de stat în România, a inaugurat, alături de premierul Dacian Cioloş, fabrica Airbus Helicopters de la Braşov.

Valoarea investiţiei totale în noul proiect Airbus Helicopters de la Ghimbav este de 55,7 milioane de euro, din care ajutorul statului român este de 5,2 milioane de euro.

Potrivit presei locale din Brașov, care îl citează pe Serge Durand, directorul general al Airbus Helicopters Industries, construcţia fabricii de la Ghimbav se va finaliza în ultima parte a acestui an, iar lucrul efectiv va demara anul viitor.

Mizele investiției Airbus de la Brașov

Potrivit cotidianului ”Bună ziua Brașov” directorul francez spune că ”Primele elicoptere ar urma să iasă în 2018, cu condiţia să existe rapid o comandă semnificativă.”

Această comandă, scrie ”Bună ziua Brașov” citând surse apropiate Airbus Helicopters, ar putea veni chiar din partea guvernului român.

Publicația afirmă că vizita lui Francois Hollande ar avea ca scop și încercarea Airbus de a vinde României zece elicoptere H215 (care vor fi produse la Ghimbav), valoarea totală a contractului fiind de aproximativ 150 de milioane de euro.

„H215 este alegerea potrivită pentru România. Reprezintă o investiţie pentru următorii 30 de ani. Din punct de vedere al utilizării, este mai economică decât orice competitor actual sau vechi. Disponibilitatea demonstrată este de peste 92%, în timp ce aeronavele vechi (cum ar fi Puma) au din ce în ce mai multe probleme legate de disponibilitate (deficit de piese de schimb, piese ieşite din uz, furnizori care au dispărut …). Imaginaţi-vă impactul asupra imaginii României, dacă aeronavele Puma ONU au disponibilitate scăzută în misiunile umanitare”, spun sursele citate de ”Bună ziua Brașov”.

Pe de altă parte, este posibilă negocierea unui contract de modernizare a flotei de elicoptere Puma, contract care s-ar ridica la doar 68 de milioane de euro, însă soluția nu este recomandată de unii experți.

„Chiar dacă, pe termen scurt, costurile sunt mai mici, ai investi în vechea ta maşină pentru a o transforma într-una «nouă»? Există o limitare impusă de tehnologie atunci când vine vorba de a transforma ceva vechi în nou. În mai puţin de 10 ani, o aeronavă nouă H215 va fi mai rentabilă decât o aeronavă Puma modernizată. Şi acesta poate fi utilizat pentru încă 20 de ani cel puţin, în timp ce vechiul Puma îşi încheie ciclul de viaţă. Generaţiile noi de specialişti în aeronautică vor fi educaţi în noi tehnologii, competitive la nivel mondial”, spun sursele publicației.

Serge Durand, director general al filialei brașovene a grupului aeronautic european Airbus, a prezentat AFP avantajele modelului care ar urma să fie produs la Ghimbav: „H215, aeronava care va fi produsă 100% la Braşov, este cel mai fiabil aparat de zbor din lume. Toate aeronavele H215 efectuează zboruri fără restricţii în lume. H215 nu a suferit niciodată nicio defecţiune tehnică care să conducă la un accident”.

Premierul Cioloș: Analizăm oferta de-a cumpăra elicoptere de aici

Președintele Hollande a prezentat, la inaugurarea de marți, și o oferă făcută României: ”Dacă România va începe să cumpere aceste elicoptere am fi foarte fericiți si mândri, mai ales că există și tradiție aeronautică si elicopterul este construit aici” – a spus șeful statului francez.

Premierul Dacian Cioloș a confirmat posibilitatea ca România să cumpere elicoptere fabricate la de Airbus la Ghimbav : ”Analizăm oferta” – a răspuns primul-ministru.

Formulele oficiale și delegația de investitori francezi

În declarațiile oficiale de marți, subiectul Airbus a fost ”bifat” în treacăt numai de președintele Iohannis. “Mă bucur că domnul preşedinte Hollande va vizita azi şi uzina Airbus, un proiect care va avea, sunt convins, acelaşi succes pentru noi pe care îl are deja proiectul de tradiţie Dacia Renault”, a spus şeful statului român.

Restul mesajelor de natură economică s-au limitat la principii- preşedintele Klaus Iohannis şi omologul său francez, Francois Hollande, au afirmat, marţi, la Palatul Cotroceni, că România şi Franţa doresc să-şi intensifice colaborarea economică, unde pot fi aduse soluţii de “impulsionare” chiar dacă între cele două ţări există un “adevărat reflex” de cooperare.

“Putem spune că avem un parteneriat strategic aprofundat sau intensificat şi lucrăm la această relaţie foarte specială. Este o relaţie care constituie o prioritate de prim rang pentru România. Am confirmat consecvent acest lucru în cei 136 de ani de relaţii diplomatice şi nu numai”, a mai spus președintele Iohannis, în declaraţia comună cu preşedintele Hollande.

Preşedintele francez Francois Hollande a afirmat că doreşte ca Franţa să se implice mai mult în economia din România.

“România doreşte să se deschidă, să se integreze în Uniunea Europeană, iar Franţa a însoţit-o pe acest drum. (…) Dorim ca Franţa să poată aduce soluţii în ansamblul economiei româneşti, tehnologii, start-up, tranziţie energetică, mediu, transporturi. Trebuie să facem în aşa fel încât să colaborăm pentru aeroporturi şi amenajare urbană, răspunsuri pe care partenerii români le aşteaptă”, a spus Francois Hollande.

Semn că dorința preşedintelui Hollande este serioasă, el a venit la București însoţit de o delegaţie de 30 de directori de companii franceze, „o cifră foarte mare pentru o deplasare în Europa” se subliniază în anturajul preşedintelui francez, semn al intensităţii legăturilor economice cu România, unde constructorul de automobile Dacia, filială a Renault, generează singur aproape 3% din PIB, după cum notează agenţia France Presse.

Preşedintele Franţei s-a întâlnit marți și cu premierul Dacian Cioloş în cadrul unui prânz oficial. Preşedintele francez şi premierul român au mers împreună la inaugurarea fabricii Airbus de la Ghimbav.

Cu această ocazie, președintele Hollande a dat de înțeles și că Franța își revizuiește poziția privitor la aderarea României la Schengen, sugerând sprijin ul Parisului pentru aderarea cu frontierele aeriene.

Vizita lui Francois Hollande la București este prima vizită de stat a unui preşedinte francez în România din 1991 încoace.

Foștii președințiJacques Chirac şi Nicolas Sarkozy au efectuat doar vizite oficiale sau de lucru. Ultima vizită de stat a unui preşedinte francez la Bucureşti a fost cea a lui François Mitterrand în 1991, reaminteşte AFP.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.9.2016

Lăsați un comentariu


Stiri

Ludovic Orban: Gazoductul BRUA se va interconecta cu TurkStream prin Bulgaria

Adrian N Ionescu

Gazoductul BRUA, prin care UE își propune să diversifice aprovizionarea Europei cu surse din afara Rusiei, se va putea aproviziona prin Bulgaria cu gaze rusești… Mai mult

Stiri

Productivitatea pe salariat după tipurile de întreprinderi – comerțul înaintea industriei

Marin Pana

Potrivit datelor  INS pentru referitoare la activitatea întreprinderilor din industrie, construcţii, comerţ şi servicii de piaţă (date provizorii), cea mai mare productivitate pe salariat în… Mai mult

Stiri

Creștere a natalității la Cluj-Napoca, fără politici demografice speciale. Doar politici de creștere a calității vieții și locuirii

Vladimir Ionescu

În Cluj-Napoca s-au născut cu 25% mai mulți copii în 2019 față de 2008. Tinerii încep din ce în ce mai mult să pună accentul… Mai mult

Stiri

Șeful Poliției Câmpia Turzii iese la pensie la 51 de ani: a fost prins băut la volan

Vladimir Ionescu

Șeful Poliției Câmpia Turzii, Dorel Florian Fodorean, s-a pensionat la 51 de ani, după ce a refuzat, recent, să sufle în etilotest „din motive medicale”,… Mai mult

Digital

Premierul Orban despre digitalizarea ANAF: Ducem problema evaziunii în CSAT, procedurile de licitație vor fi rapide

Adrian N Ionescu

În cazul în care Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) va considera că evaziunea fiscală este o ameninţare la adresa siguranţei naţionale, Guvernul va… Mai mult

Europa

Libia – Summit la Berlin: Eforturi de a readuce taberele ostile la negocieri și de a debloca producția de țiței în estul țării

Adrian N Ionescu

Reprezentanții marilor puteri, ai Turciei, țărilor arabe, ai ONU și ai Africii încă încearcă, duminică seara, să convingă cele două tabere ostile din Libia să… Mai mult

Stiri

Ministrul Mediului promite cea mai amplă campanie de împădurire din istoria României. La primăvară

Vladimir Ionescu

În primăvara acestui an, va demara o campanie de împădurire a terenurilor degradate în vederea protejării solului, a refacerii echilibrului hidrologic şi a îmbunătăţirii condiţiilor… Mai mult