Ford Craiova va trece în proprietatea Ford Otosan cu promisiunea că o versiune complet electrică a modelului Puma va fi construită la Craiova din 2024. Ford Otosan este un joint-venture în care Ford Motor Company și Koç holding A.Ş. au câte 41% din acțiuni.
Totdată, vehiculul multifuncţional compact Tourneo Courier va fi, de asemenea, construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând 2024. Transit Courier şi Tourneo Courier sunt proiectate şi dezvoltate de joint venture-ul Ford Otosan.
„Faptul ca Ford Otosan va fi noul proprietar al fabricii din Craiova va ajuta transferul de know-how, prin integrarea pe verticală a tehnologiilor electrice şi va avea un efect extins şi eficient din punct de vedere al costurilor la nivelul reţelei de furnizori”, anunţă compania.
Procesul de transfer de proprietate este condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor, a mai spus compania.
Anul trecut, Ford confirmase că la Craiova se va produce, începând cu 2023, un nou vehicul utilitar ușor, care din 2024 va exista și în varianta complet electrică.
Viitorul electric
„Anunțul de astăzi susține viziunea Ford cu privire la extinderea gamei noastre de autoturisme, fabrica din Craiova jucând un rol cheie inclusiv pentru planurile noastre solide în dezvoltarea vehiculelor comerciale (Ford Pro) și a celor electrice (Model e) în Europa”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa, citat de News.ro.
Viitoarea generație Transit Courier și Tourneo Courier este proiectată și dezvoltată de Ford Otosan, unul dintre cele mai longevive și de succes parteneriate din industria auto globală.
Ford Otosan vrea să asigure cea mai bună tranziție către viitorul electric al fabricii de la Craiova, prin experiența în sistemele de propulsie electrice acumulată odată cu fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de două tone (care va fi pus la vânzare în acest trimestru) și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023.
(Citește și: „Ford își propune să devină al doilea mare producător de vehicule electrice”)
Producția SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producția de vehicule comerciale și electrice.
Transferul către Ford Otosan se va încheia în T3
Ford și Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietății anunțat astăzi să fie finalizat în al treilea trimestru al anului 2022.
Apoi, ținând cont de faptul că Ford este reprezentat în Consiliul de Administraţie al Ford Otosan prin intermediul unor lideri de nivel senior şi că Ford participă la supervizarea activităţii acestui joint venture, compania va continua să participe la supervizarea activităţii de la Craiova.
Ford Motor Company are sediul în Dearborn, Michigan și aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.
Ford Europa este responsabil pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.
Pe lângă Ford Motor credit Company, operaţiunile Ford Europe includ Divizia Ford Customer Service şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi deţinute în totalitate şi şapte unităţi de asociere mixtă neconsolidată). Primele maşini Ford au fost expediate în Europa în 1903 – în acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company.
Producţia în Europa a Ford a început în 1911.
***