miercuri

24 aprilie, 2024

12 septembrie, 2018

Ministrul finanțelor publice, Eugen Teodorovici, a declarat marți seară la TVR că ia în calcul eliminarea supra-accizei pentru carburanți, iar la minister este în lucru un astfel de proiect.

Potrivit Mediafax, Eugen Teodorovici a mai spus că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România. Motivul oficial: în acest fel se întreține infrastructura rutieră.

Legat de supracciză, ministrul de Finanțe spune că, deocamdată, se fac calcule în minister. „Va fi o propunere din partea noastră ca Minister de Finanțe vizavi de supra-acciză, până la final de an. Vom face o analiză de oportunitate. Prima acțiune în România este să spui că vei avea un minus pe buget, dacă scoți o taxă, dar trebuie să te uiți la efectele de runda a doua. Dacă o astfel de taxă poate produce efecte pozitive în economie, este foarte bine. Analizăm. Facem niște calcule. Eu sunt tentat să propun o astfel de chestiune”, a spus Eugen Teodorovici, la TVR.


În ceea ce privește efectele de runda a doua, oficialul de la Finanțe a dat drept exemplu alinierea rovignetei la o directivă europeană, ceea ce ar fi crescut costurile pentru transportatori, astfel încât s-a decis ca aceasta să nu fie aliniată la normele europene.

„Am avut o discuție în Guvern. Doamna prim-ministru a decis amânarea unei astfel de măsuri, ceea ce este foarte corect, pentru că o creștere a ei (a rovignetei – n.r.), chiar dacă li se aplica transportatorilor, efectele erau în economie. (…) Acesta este un lucru foarte bun, pentru că nu mai transpunem imediat ceea ce la nivel european vine ca și obligație”, a explicat ministrul Teodorovici.

El a mai spus că s-ar putea introduce taxe pentru autostrăzile din România. Acesta a motivat că în acest fel se întreține infrastructura rutieră și a dat ca model țările europene unde se aplică aceste taxe.

„Sistemul acesta de operare trebuie să fie undeva pus în seama unui privat. Uitați-vă la câte activități trebuiesc derulate, fie de reparație de drumuri, fie de întreținere și așa mai departe, iarnă-vară. Știți foarte bine că în afara țării sunt astfel de mecanisme aplicate”, a precizat Teodorovici,


„Pentru podul de peste Dunăre, nu se plătește trecerea pe el?! Afară nu se plătește nicio taxă pentru trecere de pod sau autostradă?! Așa se întrețin drumurile, infrastructura așa se întreține. Cum de unde se întreține ea? bani de unde? (…) Dacă operezi în acest mecanism public-privat, nu iei și vignetă și îl pui să și plătească taxă de drum. Nu poți să suprapui”, a precizat Teodorovici.

Oficialul MFP a mai adăugat că Ministerul Transporturilor este cel care propune cuantumul taxei, însă se face cu avizul Ministerului Finanțelor, care va acorda tot sprijinul MT. Acesta a precizat că în acest sens există deja o echipă de lucru.

Dacă tot a vorbit de taxe, ministrul Finanțelor a asigurat că, până la sfârşitul acestui an, se vor atribui mai multe contracte pentru construcţia de autostrăzi. „Guvernul și-a asumat că, până la final de an, se va atribui o mare parte din aceste contracte, importante de altfel”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: