fbpx

Just Business

300 mil. euro alocate de România pentru a intra în revoluția europeană a microelectronicii: Banii sunt singura problemă?

Cercetarea și producția în domeniul microelectronicii au alocate prin PNRR 300 milioane euro, iar ministrul Cristian Ghinea anunța, cu câteva zile în urmă: ”Pariez că… Mai mult

18.07.2021

La obiect

Scădere dramatică la productivitatea resurselor României în ultimii 20 de ani

România s-a situat anul trecut pe ultimul loc între statele membre UE în ceea ce privește productivitatea resurselor, confor datelor publicate de Eurostat. Acest indicator… Mai mult

18.07.2021

La obiect

20-34 de ani – nici nu lucrează și nici nu învață: Observații pe locul fruntaș deținut de România la procentul tinerilor fără nicio ocupație

România figurează printre statele UE cu cea mai mare pondere a tinerilor care nici nu lucrează și nici nu învață („neither in employment nor in… Mai mult

16.07.2021

Chestiunea

Noul test de stres al industriilor europene: condițiile și țintele sectoriale de mediu impuse de Comisia Europeană

Odată cu lansarea, miercuri 14 iulie, pachetului legislativ ”Fit for 55”, UE devine prima economie din lume care dă startul procesului de legiferare a obiectivului… Mai mult

15.07.2021

FAN Courier închide 2019 cu cifră de afaceri de 168 milioane euro, în creștere cu 15% față de 2018

de Vladimir Ionescu , 10.12.2019

FAN Courier, liderul pieței locale de curierat din România, continuă dezvoltarea și consolidarea business-ului și estimează pentru anul viitor o creștere a afacerilor cu până la 15 procente față de anul în curs.

Compania românească, fondată în urmă cu peste 20 de ani de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, va încheia exercițiul financiar al anului curent cu o cifră de afaceri de aproape 168 de milioane de euro, în creștere cu 15% peste rezultatul din 2018, arată un comunicat al companiei.

”<<Dezvoltare>> este unul dintre cuvintele cheie care descriu cel mai bine activitatea anului în curs. Creștere și investiții sunt alte două atribute pozitive care au marcat activitatea din acest an, atât în ceea ce privește FAN Courier cât și piața de curierat pe care activăm. A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea și estimăm să închidem anul cu o cifră de afaceri mai mare cu 15% față de anul trecut”, a declarat Adrian Mihai, fondator al FAN Courier.

Potrivit comunicatului, FAN Courier și-a menținut ritmul investițiilor de peste 13 milioane de euro asumate la începutul anului, 11,5 milioane de euro fiind alocate doar pentru devoltarea flotei auto.

2019 a marcat și o premieră în strategia de business a companiei de la începutul activității FAN Courier. Liderul pieței locale de curierat a anunțat recent finalizarea parteneriatului cu compania SLS, afacere deținută de un antreprenor român, specializată în servicii de warehousing.

”Parteneriatul cu SLS a venit în completarea planurilor noastre de dezvoltare pe segmentul de depozitare. Activitatea SLS este complementară celei în care suntem noi specializați, ei sunt profesioniști în domeniul lor așa cum noi suntem profesioniști în domeniul curieratului. Credem că va fi un parteneriat durabil în care se pun laolaltă două expertize solide, validate în timp, de aceea managementul SLS rămâne neschimbat iar CEO-ul companiei continuă să fie fondatorul său, dl. Mihai Stoica”,  a declarat Neculai Mihai, managing partner FAN Courier.

Comerțul online, unul dintre principalele motoare de creștere a afacerilor din industria de profil, a generat anul acesta între 40 și 45 de procente din volumul anual al livrărilor, fiind în continuare puternic influențat de Black Friday, cea mai amplă campanie de discount-are din România.

”Fiecare campanie Black Friday este diferită de anul anterior și când spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anunțată de retaileri, ofertele sau opțiunile cumpărătorilor. Dacă anul trecut, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat și s-au cumpărat mai multe produse albe (electrocasnice – n.n.), pampers sau mâncare pentru câini, de exemplu. În fiecare an ne pregătim luni de zile și reușim să fim mai buni. În 2019, cifrele sunt mai bune, am înregistrat creștere  pe volum, chiar peste estimările inițiale. Dacă în prima zi ne așteptam la o creștere de 15% în volum, în realitate aceasta a depășit 20%”, a declarat Felix Pătrășcanu, unul din cei trei acționari ai companiei.

Într-un top al celor mai aglomerate luni din perspectiva comenzilor, luna noiembrie  conduce detașat de mai mulți ani, pentru că este luna în care se organizează Black Friday, dar și pentru că are 22 sau 23 de zile lucrătoare.

Decembrie este însă cea mai aglomerată lună din an după activitatea zilnică, pentru că este luna cu cele mai puține zile lucrătoare și, implicit, luna cu cea mai mare presiune pe curieri. Ziua de luni din săptămâna Crăciunului și toate zilele lucrătoare din săptămâna care precede această sărbătoare sunt cele mai aglomerate zile din an.

Conform statisticilor efectuate de companie, în prima zi de luni după Black Friday, curierii FAN au avut de livrat 270 de mii de expediții iar în ziua de luni din săptămâna Crăciunului, numărul de livrări a fost de 291 de mii.

Fondatorii companiei spun că anul care se încheie a fost marcat de o diversificare a provocărilor. Pe lângă infrastructura rutieră proastă care frânează dezvoltarea, crește costurile de transport și timpii de livrare, pe lângă criza gravă a forței de muncă, generalizată deja la nivelul întregii economii,  modificări legislative adoptate peste noapte sau complet nefavorabile mediului de afaceri românesc precum celebra Ordonanță 114, au constituit un element nefavorabil pentru mediul de business.

”Stabilitatea și strategia prudentă pe care o aplicăm de ani de zile ne-au ajutat să facem față acestui nou tip de provocări care a bulversat întreaga economie”, a adăugat Adrian Mihai.

Planurile companiei pentru 2020 vizează continuarea dezvoltării și a parteneriatului cu SLS dar și finalizarea procedurilor și documentației necesare pentru  începerea efectivă a investiției în HUB-ul de la Cluj, al treilea cel mai important din portofoliul companiei.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.12.2019

Lăsați un comentariu


Stiri

Ambasadorul Iranului, convocat de urgență la MAE. România cere explicații și anunță un „răspuns adecvat” în cazul marinarului ucis

Razvan Diaconu

România condamnă cu fermitate atacul cu dronă comis asupra vasului “Mercer Street”, care s-a soldat cu pierderea vieții comandantului navei, cetățean român, anunță Ministerul Afacerilor… Mai mult

Stiri

Peste 75% dintre companiile fraudate din România sunt fraudate de proprii angajaţi – analiză

Adrian N Ionescu

Companiile din România sunt fraudate de proprii angajaţi în aproape opt din zece cazuri (peste 75%). Unul dintre cele mai întâlnite tipuri de fraudă este… Mai mult

Europa

Cehia și Polonia oferă viză atletei din Belarus forțată de autoritățile țării sale să plece de la Olimpiadă

Iulian Soare

Atleta din Belarus care a refuzat ordinul oficialilor echipei sale de a se retrage din competiția olimpică și de a zbura acasă este în siguranță,… Mai mult

Stiri

Jocurile Olimpice Tokyo/ Atletă din Belarus scoasă din lotul țării sale și dusă cu forța la aeroport. Sportiva cere azil politic în UE

Razvan Diaconu

Kristina Timonovskaia, atletă din Belarus, a fost forţată să-şi suspende participarea la Jocurile Olimpice de la Tokyo şi să părăsească Japonia după ce a criticat… Mai mult

Stiri

CFR anunță că reduce viteza de circulaţie a trenurilor din cauza caniculei

Vladimir Ionescu

CFR SA a anunţat că în zilele când sunt prognozate temperaturi cuprinse între 37 şi 39 de grade în aer, personalul companiei va lua măsuri… Mai mult

Europa

Pfizer și Moderna au scumpit vaccinurile anti-Covid vândute UE – noile prețuri dezvăluite de FT

Razvan Diaconu

Pfizer și Moderna au majorat prețul vaccinurilor împotriva Covid-19 în ultimul contract încheiat cu Uniunea Europeană, anunță Financial Times, în contextul în care apariția unor… Mai mult

Europa

200.000 de francezi în stradă împotriva certificatului de vaccinare anti-Covid

Iulian Soare

Manifestații de amploare au avut loc sâmbătă în Franța față de măsurile decise de Guvern în contextul apropierii valului 4 al pandemiei. Pentru al treilea… Mai mult