Guvernul a adoptat în ședința sa de joi proiectul de Lege privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice.
Actul normativ, inițiat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, transpune directiva europeană în materie și instituie obligativitatea primirii și prelucrării facturilor conexe contractelor de achiziții publice în format electronic, de către autoritățile și entitățile contractante.
Inițiativa urmărește eliminarea sau reducerea obstacolelor în calea comerțului intern/transfrontalier care decurg din coexistența diferitelor cerințe juridice și standarde tehnice referitoare la facturarea electronică, precum și din lipsa interoperabilității.
Prezenta lege, anunță un comunicat MCSI, se aplică în cazul facturilor electronice emise ca urmare a executării contractelor atribuite în temeiul legislației privind achizițiile publice, a căror valoare este egală sau mai mare decât pragurile prevăzute de lege și față de care există obligația publicării unui anunț de participare/concesionare și/sau a unui anunț.
Prin prezentul act normativ se vor transpune prevederile Directivei 2014/55/UE a Parlamentului European și a Consiliului, din 16 aprilie 2014, privind facturarea electronică în domeniul achizițiilor publice.
În prezent, există și sunt utilizate diferite standarde globale, naționale, regionale și proprietare privind facturile electronice, dar niciunul dintre aceste standarde nu s-a impus, iar majoritatea nu sunt interoperabile.
Standardul European stabilește și detaliază elementele principale pe care ar trebui să le conțină întotdeauna o factură electronică, facilitând astfel trimiterea și primirea de facturi electronice între sisteme bazate pe standarde tehnice diferite.