Predarea și evaluarea online a elevilor au fost introduse de Ministerul Educației în fișa-cadru a postului pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar, conform unui ordin publicat marți în Monitorul Oficial.
Ordinul de ministru conține și noi criterii de evaluare a activității profesorilor în vederea acordării calificativelor anuale
„Fișa cadru a postului – cadru didactic din învățământul preuniversitar” conține, începând de marți, și:
- proiectarea activităților-suport pentru învățarea în mediul online
- proiectarea instrumentelor de evaluare aplicabile online.
Pentru acordarea calificativului acordat anual cadrelor didactice din învățământul preuniversitar au fost introduse câteva criterii noi de evaluare, toate legate de activitatea online:
- proiectarea activităților suport pentru învățarea în mediul online și a instrumentelor de evaluare aplicabile online, din perspectiva principiilor de proiectare didactică
- utilizarea de resurse educaționale deschise, aplicații online, crearea și susținerea sesiunilor de învățare pe platforme educaționale
- organizarea și desfășurarea activităților didactice, curriculare și extracurriculare în mediul școlar, extrașcolar și online
- utilizarea diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor online
- realizarea și aplicarea unor instrumente de evaluare a activității online, valorizarea rezultatelor evaluării și oferirea de feedback fiecărui elev
Un studiu realizat de UNICEF România și câteva asociații nonguvernamentale arăta că doar 63% din elevi au participat la cursuri online, deși, la nivel național, 91% din elevi și peste 91% din cadrele didactice au acces la un dispozitiv IT.
Aproximativ 50% din elevii chestionați au declarat că principal motiv pentru neparticiparea la cursurile online faptul că profesorii lor nu au organizat aceste ore.