La obiect

Situația financiară la care se așteaptă economiștii și bancherii pe final de an

Amploarea dezechilibrării indicatorilor critici ai economiei pe 2019 creşte cu siguranţă, iar incertitudinea contextului politic îi îndeamnă la prudență pe economiști, pentru că sporeşte dificultatea… Mai mult

31.10.2019

La obiect

România, alături de Germania: în topul UE al orașelor cu cei mai puțini tineri

Potrivit Eurostat, aproape două treimi dintre orașele europene cu cei mai puțini tineri se află în România și Germania. Indicatorul utilizat este rata de dependență… Mai mult

30.10.2019

Chestiunea

Viitorul forței de muncă: Durata de muncă așteptată în România – sub nivelul din anul 2000

Durata de muncă în România s-a redus cu doi ani și jumătate în perioada 2000 – 2018, potrivit datelor publicate de Eurostat. Mai mult, raportul… Mai mult

30.10.2019

La obiect

Câte ore muncesc profesorii din UE și din România: Noile măsuri din educație și compensațiile pentru profesori

Profesorii cu o vechime de cel puțin 30 de ani ar putea primi la pensionare șase salarii medii brute, adică aproape 30.000 de lei, conform… Mai mult

28.10.2019

Cronicile

Elzbieta Bienkowska decretează ”sfârşitul dieselului”. România, printre statele criticate că nu au politici de retragere din piață a mașinilor cu motoare diesel

de Iulian Soare , 29.5.2018

„Mașinile diesel sunt terminate”, crede Elzbieta Bienkowska, Comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat.

Oficialul european spune că scandalul emisiilor Wolkswagen a transformat motorul diesel într-o „tehnologie a trecutului”.

Cred că în câțiva ani (mașinile diesel) vor dispărea complet”, a mai spus comisarul european într-un interviu pentru Bloomberg.

România face parte dintre ţările cu cea mai scăzută rată a retragerilor de maşini diesel cu emisii mari de oxizi de azot (NOx), potrivit oficialului european.

În prezent, opt țări membre au reglementări de retragere obligatorie, dar „avem state membre precum România, Slovacia și Polonia, unde rata de retragere este extrem de scăzută. (…) Nu vrem ca aceste părți ale Europei să se umple de mașini vechi diesel, a spus Elzbieta Bienkowska.

UE încearcă să-şi păstreze poziția în piața auto pentru pasageri, în fața concurenţei din SUA, ţara producătorului de maşini electrice Tesla, şi din China, care contează pentru jumătate din vânzările de maşini electrice.

Una dintre căi este impunerea de limite mai aspre de emisii de CO2, însoţită de stimulente pentru producătorii auto care trec la vehiculele electrice, prevăzute într-un proiect de reglementare europeană.

Totodată, comisarul european Elzbieta Bienkowska (foto) intensifică amenințările legale împotriva mai multor țări din UE, inclusiv Germania și Italia, pentru o politică laxă de aplicare a normelor europene menite să asigure respectarea limitelor NOx de către producători de automobile.

În plus, Comisia Europeană (CE) a câștigat puterea de a amenda o ţară cu până la 30.000 de euro / pentru fiecare mașină care nu îndeplineşte rigorile de noxe, şi de a dispune retrageri din circulație, ca parte a supravegherii mai centralizate a pieței.

Bloomberg spune că, astfel, CE începe să semene cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Ponderea diesel-ului în totalul vânzărilor auto în UE a scăzut în ultimii ani, după scandalul Volkswagen.

Aroganța celor mari

Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, spune că, la început, producătorii auto au tratat cu aroganță propunerea CE de a modifica modul în care sunt omologate mașinile și au minimalizat gravitatea unor scandaluri precum Dieselgate.

Industria auto ar trece acum de faza de negare, dar progresul nu este ușor. Constructorii încă mai susțin că malșinile diesel pot deveni „curate”, dar de fapt sunt supărați că, după 2000, guvernele le-au încurajat companiile să investească în diesel, iar pe consumatorii să cumpere diesel, prin taxe și impozite mai mici.

Ponderea mașinilor diesel depășise jumătate din total, dar a scăzut, ulterior.

În schimb, vânzările de mașini electrice acoperă doar 1,5% din totalul european. Ar trenui să crească până la 5% în 2021 și să „decoleze” după 2025, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.5.2018

Lăsați un comentariu


Europa

Stare de urgență la Veneția – Guvernul va oferi ajutoare locuitorilor și va accelera finalizarea proiectului MOSE

Iulian Soare

Premierul italian, Giuseppe Conte a anunţat în Consiliul de miniştri de joi că a fost declarată starea de urgenţă şi au fost aprobate primele ajutoare… Mai mult

Europa

Rezoluție PE: Polonia, somată să respingă proiectul ce prevede închisoare pentru profesorii care predau educație sexuală

Iulian Soare

Parlamentarii europeni și-au exprimat joi, într-o rezoluție adoptată cu 471 de voturi pentru și 128 împotriva, îngrijorarea față de intenția Varșoviei de a-i pedepsi penal… Mai mult

Stiri

Consiliul General al Capitalei a aprobat delegarea activității RADET către Termoenergetica

Vladimir Ionescu

Consiliul General Bucureşti a aprobat, joi, proiectul care prevede delegarea activităţii de termoficare către compania energetică municipală Termoenergetica de la regia RADET, intrată în faliment.… Mai mult

Stiri

Întrevedere Cătălin Predoiu – Hans Klemm: Ministrul dorește expertiză americană pentru recuperarea prejudiciilor din dosare

Vladimir Ionescu

Refacerea legilor justiţiei şi finalizarea codurilor penale sunt obiective esenţiale în perioada care urmează, a fost concluzia întâlnirii pe care ministrul Cătălin Predoiu a avut-o… Mai mult

Stiri

Alegeri prezidențiale, rezultate finale turul I: Iohannis – 37,82%, Dăncilă – 22,26%, Barna – 15,02%

Vladimir Ionescu

Biroul Electoral Central a anunţat rezultatele finale ale primului tur al alegerilor prezidenţiale, iar după numărătoarea tuturor voturilor, clasamentul este: Klaus Iohannis – 37,82% (3.485.292… Mai mult

Stiri

Chișinău / Guvernul socialist al președintelui Dodon a obținut votul Parlamentului

Iulian Soare

Noul guvern al Republicii Moldova a fost votat joi în Parlament cu 62 de voturi, Partidul Socialist (PSRM) fiind ajutat de Partidul Democrat (PD), la… Mai mult

Stiri

Ministerul Finanţelor va fi reorganizat, va avea economist şef

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanţelor (MFP)  va fi reorganizat, iar reorganizarea va include înființarea unui „department de economist şef”, a anunţat joi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu. „Va exista… Mai mult