6 octombrie, 2016

dragos dorosAdeverințele de venit pentru persoanele fizice și certificatele de atestare fiscală pentru firme vor fi transmise de ANAF direct instituțiilor care le solicită contribuabililor, a spus joi președintele Fiscului, Dragoș Doroș.

Anual se emit aproximativ cinci milioane de adeverințe de venit și un milion de certificate fiscale, iar eliminarea lor din formatul pe hârtie va reprezenta tot atâtea drumuri mai puține la ANAF pentru contribuabili și resurse eliberate pentru instituție, care vor putea fi direcționate spre îmbunătățirea activității administrației, a explicat Dragoș Doroș, președintele Fiscului.

De asemenea, de la 1 ianuarie 2017, declarațiile care se pot depune online nu vor mai fi acceptate pe suport de hârtie. Potrivit acestuia, în prezent, aproximativ 85% dintre declarații sunt depuse online. Mai mult, din practica ultimilor ani, s-a remarcat că în jur de 90% dintre declarații se depun în ultima zi, fapt care conduce la formarea de cozi la ghișee.


În ceea ce privește plata impozitelor online, Doroș a declarat că ANAF vrea să finalizeze până la sfârșitul acestui an înrolarea în portalul ghișeul.ro.

„Înrolarea pe ghișeul.ro trebuie să se finalizeze. Este o operațiune începută acum șase luni și va trebui să fim gata până la finalul anului și cu plățile online”, a explicat Doroș.

În acest moment, plata taxelor și impozitelor cu cardul bancar este disponibilă în toate sediile ANAF, dar pentru online încă mai sunt instituții care nu s-au conectat la sistem.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: