cursdeguvernare

marți

17 septembrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Directorul TAROM: ”Mulți directori cu același nume de familie, multe rude”

17 august, 2022

TAROM a fost o vacă de muls pentru diferite grupuri și foarte multe contracte s-au făcut doar că “așa era bine” – spune, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Digi24, directorul general al companiei, Mihăiță Ursu (foto).

TAROM, mai spune directorul general al companiei, avea în iunie 2020 peste 1.800 de angajați, o organigramă supra-dimensionată ”în care se regăseau familiile reamintite în presa de la acea vreme și multe grupuri cu diferite interese”. TAROM are acum puțin peste 1.200 de angajați.

Au fost multe familii în TAROM

Întrebat despre stadiul negocierilor salariale cu sindicatele, Mihăiță Ursu a răspuns:


”TAROM avea în iunie 2020 peste 1.800 de angajați, o organigramă supra-dimensionată în care se regăseau familiile reamintite în presa de la acea vreme și multele grupuri cu diferite interese.

Am reușit, în decursul a câtorva luni, să eliminăm mare parte dintre aceste grupuri. Și nu numai. Am schimbat aproape toți directorii interni, tocmai pentru a da un restart felului în care compania își desfășura activitatea.

Au fost multe familii în TAROM. Dar acest lucru nu pot spune că e în totalitate greșit. De exemplu, la marile companii aeriene din S.U.A. se încurajează ca angajații să-și aducă membri de familie care lucrează în domeniu. Nu am vreo problemă cu asta neapărat atât timp cât nu există interese în aceste familii care să contravină cu bunul mers al TAROM!

Dar, totuși, când vezi că există mai mulți directori în TAROM care au același nume de familie și sunt rude, aici e ceva ciudat și trebuie investigat. Plus că am descoperit multe situații în care membrii familiei puteau fi într-un potențial conflict de interese.”

TAROM își vinde flota veche


Directorul Ursu a vorbit și despre planurile de întinerire a flotei de aeronave.

”La ora actuală, ne concentrăm pe aducerea a 4 aeronave Boeing 737 MAX 8, avioane noi, de ultimă generație. Primul MAX al TAROM va ateriza pe Otopeni în cursul anului viitor. Dar mai sunt și alte discuții.

TAROM își vinde flota veche de aeronave, aspect menționat și în Planul de Restructurare și Optimizare al companiei. Pentru cele patru aeronave Boeing 737-300, produse în 1993 și 1994, există un cumpărător identificat ce a câștigat procedura publică. Urmează să se semneze contractul.

Totodată, se vor valorifica și aeronavele ATR42-500 vechi (produse în 1998-1999), dar și cele patru aeronave Airbus A318 (produse în 2006), urmând ca TAROM să-și atingă obiectivul flotei unitare. Actuala flotă este una pestriță, compuse din mai multe tipuri de aeronave Boeing, Airbus și ATR.

Diversitatea aceasta nu este una de bun augur atunci când vine vorba despre o companie aeriană. Trebuie să ne îndreptăm spre două tipuri și mult mai puține modele”, a afirmat Mihăiță Ursu.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: