UPDATE: Grupul Renalut va produce Logan MCV și în uzina din Tanger, începând din primul trimestru al anului viitor, astfel încât, de anul viitor modelul va fi fabricat atât la Mioveni cât și în Maroc, a precizat miercuri compania, citată de Agerpres.
„Pentru a răspunde succesului gamei Global Access, Grupul Renault va produce Logan MCV într-o a doua uzină. Odată cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni (România) trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru acest model (al doilea din segmentul său, mai ales, în Europa). Cu scopul de a elibera o capacitate de producție pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV și în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni și la uzina din Tanger, în Maroc”, precizează grupul Renault.
Reprezentanții companiei au insistat că decizia nu afectează nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea și nici salariații din România.
***
Știrea inițială:
Directorul Uzinei Renault Tanger (maroc), Jean-François Gal, a anunțat miercuri relocarea în Maroc, din 2017, a liniei de producţie Logan Break MCV, aflată în prezent la Piteşti citat de site-ul L’Usine Nouvelle.
„Vom prelua producţia acestui model fabricat în prezent în România (Logan Break MCV – n.red.) începând din primul trimestru al anului 2017”, a declarat Jean-François Gal, citat de Mediafax.
Directorul Uzinei Renault Tanger a explicat că mutarea producţiei Dacia/Renault Logan Break MCV va necesita investiţii suplimentare, în valoare de circa 20 de milioane de euro.
Uzina Renault din oraşul marocan Tanger – unde sunt fabricate deja modele Sandero, Dokker şi Lodgy – estimează pentru anul 2017 o producţie totală de 300.000 de vehicule, incluzând Logan MCV.
Fabrica a fost inaugurată în 2012, după o investiție de peste un miliard de euro. Anul trecut avea 6.000 de angajați, aproape toți localnici.
Reamintim că oficiali Renault au avertizat de mai multe ori autoritățile române că, dacă până în 2020 nu va fi gata autostrada Piteşti-Sibiu, vor lua o decizie radicală cu privire la producţia de la Mioveni.
Dacia este o mașină low-cost și toate aceste autoturisme sunt produse în ţări cu forță de muncă ieftină pentru a putea fi păstrate prețurile reduse.