Metrorex a recunoscut că Magistrala 6 de metrou e abia în faza ”pe hârtie”. Cum termenul de finalizare al proiectului este de 4 ani de la începerea lucrărilor, Magistrala 6 poate fi gata cel mai devreme în 2023, anunță joi, în exclusivitate, Gazeta Sporturilor.
Demarat în 2013 de FRF, pe vremea lui Mircea Sandu, proiectul de participare a României la Euro 2020 a fost aprobat de pe vremea Guvernului Ponta. În septembrie 2014, UEFA anunţa că Bucureştiul va găzdui 4 partide la turnirul continental, pe Arena Naţională.
Printre alte angajamente, România anunţa că va face 4 noi stadioane pentru antrenament, va finaliza autostrada spre Vest, dar şi linia de metrou care să lege capitala de Aeroportul Henri Coandă.
Gazeta a solicitat Metrorex să precizeze care este stadiul lucrărilor pe Magistrala 6 şi care ar fi şansele ca până în iunie 2020, când va începe Euro, aceasta să fie finalizată. Răspunsurile au venit sub semnătura directorului general, inginerul Ion Constantinescu, şi au o concluzie cruntă: nicio şansă!
Lucrările la Magistrala 6 sunt departe de a începe. ”În acest moment se află în curs de elaborare documentația pentru demararea procedurilor de achiziție a lucrării”, se precizează în răspunsul Metrorex. Dar, atenţie!, ”lucrările de execuţie a proiectului Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, vor începe după finalizarea procedurii de achiziție”, se mai adaugă în acelaşi comunicat.
Surse Metrorex susţin că respectiva procedură ar putea dura chiar şi un an. Iar lucrurile nu se opresc aici! Răspunsul de la Metrorex nu lasă loc de interpretări: ”Termenul de finalizare a proiectului este de 48 luni de la începerea lucrărilor de execuție”.
Deci, în cel mai bun caz, dacă lucrările ar începe în primăvara lui 2019, Magistrala 6 ar putea fi gata în 2023! ”Doar” cu trei ani după Euro 2020!
Comitetul interministerial care se ocupă de proiectul Euro 2020 a luat deja în calcul varianta de rezervă pentru preluarea afluxului de suporteri dinspre Aeroportul Henri Coandă spre oraş. Va fi repusă în trafic şi modernizată o mai veche linie de cale ferată care pleacă din Otopeni şi va ajunge la Gara de Est (Gara Obor), care este la 3 km de Arena Naţională.
O soluție mult mai rapidă și mai economică, poate chiar din acest motiv ignorată de autorități.