duminică

19 mai, 2024

Dicționar Economic

MODELUL LUCAS (CU INFORMAŢIE IM-PERFECTĂ)

joi, 16 ianuarie, 2014

model care descrie reacţia producătorului la schimbarea preţului produsului său. Lucas consideră că producătorul nu ştie (informaţie incompletă) dacă acest fapt provine dintr-o modificare a preţului relativ al bunului sau dintr-o schimbare a nivelului preţului agregat. O schimbare a preţului va redimensiona volumul optim al producţiei sale, pe când o schimbare la nivelul preţului agregat va lăsa neschimbat acest nivel optim al producţiei. Când preţul bunului producătorului creşte, există şansa ca acesta să reflecte o creştere a nivelului preţului agregat, după cum există  şansa ca să fie de fapt vorba despre o creştere a preţului relativ al bunului. M.L. consideră că reacţia normală la o astfel de situaţie este de a atribui această creştere ambelor cauze, într-o oarecare mă- sură. De aici rezultă o creştere uşoară a ofertei agre- gate, deoarece majoritatea producătorilor pot adopta un astfel de comportament. Modelul ia în calcul două tipuri de şocuri: schimbări aleatorii în preferinţe, de unde apar modificări în cererile relative ale diferitelor bunuri; perturbaţii în oferta de monedă care, dacă nu sunt observate, pot schimba atât nivelul preţului, cât şi oferta agregată. M.L. scoate în evidenţă faptul că atunci când apar niveluri neaşteptat de mari ale cererii agregate, se produc creşteri atât în oferta, cât şi în preţurile anticipate. De aici rezultă o corelaţie pozitivă între inflaţie  şi oferta agregată, deoarece creşteri neaşteptate ale cantităţii de monedă determină creşteri atât în preţuri, cât şi în oferte.



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: